elbeszélt történelem
A vidék emlékezete – Visszaemlékezések a 20. századra
Amikor tavaly bemutattam az Újkor.hu olvasóinak a Magyar vidék a 20. században sorozat hetedik kötetét, jeleztem, hogy hamarosan a nyolcadikra is sor kerül. Most eljött ennek az ideje. Ismerkedjünk meg
5 + 1 ötlet az 1956-os forradalom és szabadságharc tanításához
Az 1956-os forradalom és szabadságharc kiemelt figyelmet kap a magyar oktatási rendszerben – a nyolcadikos és végzős középiskolai osztályokban tananyag, érettségi témakörként is szerepel és minden évben megemlékeznek róla az
A személyes történetek szerepe a történelemkutatásban
2019. február 12-én Szeged immár második alkalommal adott otthont a Belvedere Meridionale szervezésében megrendezett kötetlen kerekasztal-beszélgetésnek. Ezúttal a rendezvény témáját a személyes történetek (oral history) módszertana képezte, amelyről Jancsák Csaba,
Videóinterjúk szerepe a történelemtanításban – Az MTA–SZTE ETTK tevékenysége
A Magyar Tudományos Akadémia 2016-ban négyéves programot indított a tantárgy-pedagógia tudományos megalapozását és megújítását segítő interdiszciplináris kutatások és azok gyakorlati alkalmazásainak támogatására. A támogatást elnyert tizenkilenc kutatócsoport tizenkilenc különböző tudományterületen