gamifikáció
Komoly játékok és hadijátékok alkalmazási tapasztalatai a felsőoktatásban
A hadijátékok alkalmazása a katonai képzésben régi hagyományokkal rendelkezik. A publikáció az NKE-n az elmúlt néhány félévben bevezetett, hadtörténeti és wargame kutatásokra épülő új eljárások, a játék alapú tanulás/oktatás tapasztalatainak
A múlt újrajátszása és a jelen megváltoztatása – Az Előzd meg Trianont! társasjátékkal
„Előzd meg Trianont!” Ez a mondat bizonyára sokakban mély érzéseket kavar fel, és újra felvet bizonyos sokszor feltett kérdéseket. Meg lehetett volna akadályozni az Osztrák–Magyar Monarchia feldarabolását? Meg lehetett volna
Játszd újra negyvennyolcat! – Egy új társasjáték ismertetője
Az 1848-49-es forradalom és szabadságharc történetével általános iskolában minden magyar diák megismerkedik. Megtanultuk a március 15-ei eseményeket, valamint az augusztus 13-ai szomorú végkimenetelt. Kívülről soroljuk a tizenkét pontot, az aradi
Játékosítás a történelemoktatásban? Igény elvi szinten volna rá…
Paksa Rudolf történésszel, szakkönyv- és tankönyvíróval, a Történettudományi Intézet tudományos munkatársával beszélgettem egy új magyar történelmi társasjáték, a Rebellió kapcsán, mely egy izgalmas ötleten alapul: mi történne, ha belehelyezkedhetnénk az 1848-49-es
Ismeretátadás játékkal, digitálisan – Várja az érdeklődőket a II. Múzeumi Játékmustra
Tavasszal az egész ország egy hétvége alatt állt át a digitális oktatásra. Teljes tiszteletem a tanároknak, akik kezdetektől rengeteg energiát tettek abba, hogy már a bejelentés utáni hétfőn rendben menjen
Applikációk történelemórán: kvíz a Kahoot-tal
Aki a történelemóráit szeretné feldobni, annak ma már számos (részben) ingyenesek hozzáférhető alkalmazás segíti a munkáját: mi is írtunk itt az Újkor.hu-n ezek egy részéről, például a Quizizz-ről, a Playfactile-ről
Applikációk történelemórán: Játékos kvíz készítése a Playfactile-lel
A 2019-20-as tanév nem hagyományos módon ért véget az általános- és középiskolás korosztály számára. A digitális eszközökkel is megtámogatott távoktatás nem akármilyen kihívás elé állította a diákokat, a szülőket és
Talentumok és motiváció – avagy jó gyakorlat egy katolikus szakgimnáziumban
Projektpedagógia, kooperatív munka, gamifikáció, játék és tanulás, motiváció. Nekünk, gyakorló pedagógusoknak mind-mind ismerős fogalom, talán már kicsit túl sokat is emlegetjük őket. Nem azt szeretném bizonyítani, hogy kell-e ezeket ismerni
Applikációk történelemórán: virtuális játéktábla a Deck.toys segítségével
A 2020 márciusától júniusáig terjedő időszak új kihívás elé állította az ország valamennyi pedagógusát. A tanároknak diákjaiktól távol, legtöbbször otthonról kellett megtartaniuk azokat az foglalkozásokat, amelyeket hagyományosan osztálytermi keretek között
A harmadik tanévünk – az Oktatás rovat összegzése és felhívása
A 2017/2018-as tanév kezdetén indult el az Újkor.hu – A velünk élő történelem Oktatás rovata, és akárcsak az előző években, idén is összefoglaljuk, milyen tartalmakkal kínáltunk az Olvasóknak. Természetesen ismét