gimnázium
Feladatlapok az Újkor.hu cikkeihez
A most közölt feladatlapok a történelemtanításban is hangsúlyos szövegértés fejlesztését segítik. Mivel mindegyik az Újkor.hu történelmi témájú cikkeihez kapcsolódik, így a képességfejlesztésen túl az ismeretbővítésnek is szerepe van. Válogatásunkban fontos
Emléknap, tematikus projekt távoktatásban
A távolléti oktatás helyzetében történelemtanárként nem kell lemondanunk a tervezett tematikus projektek megvalósításáról vagy a történelmi évfordulók, megemlékezések megszervezéséről, lebonyolításáról. Sőt, bizonyos szempontból egyszerűbb, egyértelműbb a dolgunk, és a produktum
Kultúrmisszió a katedrán – A BME Gimnázium tanárai az angol nyelvű történelemtanításról
2020. február 21-én az ELTE Bölcsészettudományi Karán működő Történeti Kollégium szervezésében kerekasztal beszélgetésre került sor, amelyen a BME Gimnázium (teljes nevén: BME által alapított Két Tanítási Nyelvű Gimnázium) tanáraival beszélgethettek a
„Igyekszem a tankönyvi szövegen túl a legfrissebb kutatási eredményeket közvetíteni” – interjú Maróti Zsolt Viktorral
Maróti Zsolt Viktor történelemtanár a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen szerzett diplomát, ahol a történelem szakdolgozatát a világvárossá váló Budapest kriminalisztikai jellegzetességeiből írta. Az Érdi Vörösmarty Mihály Gimnázium tanáraként és a
Új koncepciók a történelemtanításban
Nemrég napvilágot látott a Történelemtanításról a XXI. század elején címet viselő kötet Péterfi Gábor és Fekete Bálint szerkesztésében. A könyvet kezünkbe véve egy izgalmas, sokoldalú, módszertani repertoárunkat 21. századi szemlélettel