Gyertyánfy András
Nem mind arany, ami fénylik – A Power Point használatáról a történelemórán
A Power Point prezentáció használatáról a hazai történelemtanításban Kékesi Szabolcs írt először 2005-ben, az újdonság iránti, szinte még töretlen lelkesedéssel. Lutter Andrásné Hegedűs Ildikó, illetve Békés Anna már összetettebben látták
A negyedik tanévünk – az Oktatás rovat összegzése és felhívása
Az Oktatás rovat 2017/2018-as tanév kezdetén indult el az Újkor.hu – A velünk élő történelem portálon. Az elmúlt négy év alatt rengeteg cikkünk jelent meg, de most – akárcsak az előző
Merre tovább, történelemérettségi?
A történelemtanítás céljait és tartalmát viszonylag nagy szakmai egyetértés övezi Magyarországon, a történelemérettségi követelményrendszert pedig tekinthetjük akár e konszenzus megtestesítőjének. A negyedszázaddal ezelőtt formálódni kezdett, s 17. tanéve hatályos koncepció
„Első kézből” – Az MTT Tanári Tagozatának információs konferenciája
2020. február 1-jén rendezte információs konferenciáját a Magyar Történelmi Társulat Tanári Tagozata (MTT TT) és a Református Tananyagfejlesztő Csoport az ELTE BTK Kari Tanácstermében. A Tagozat második információs konferenciája egyaránt