történelemoktatás
Szöveges források a történelem tanításához
Történelemoktatásunkban nagy szerep jut a szöveges források értelmezésének: tankönyvekben, feladatlapokban és vizsgákon is találkoznak velük a diákok. A tantárgy jellegéből fakadóan e forrástípus mindig része lesz az oktatásnak, hiszen az írott
Elindult a POLHUNATION lengyel-magyar oktatási projekt
2020. március 23-án, a Lengyel-Magyar Barátság Napján elérhető vált a POLHUNATION projekt honlapja. A Történettudományi Intézet és a Wacław Felczak Alapítvány együttműködésében megvalósuló oktatási projekt célja, hogy a középiskolai történelemoktatást
133 nap – dokumentumfilm a tanácsuralomról online teszttel
Valamennyi történelemtanár számára nagy kihívást jelentett, hogy egy hétvége alatt digitális távoktatásra kellett átállniuk diákjakkal. A hazai történelemoktatási gyakorlatban sokan közülünk eddig is alkalmaztak IKT-technikákat, online tudásmegosztást – az új
Ingyenesen elérhető online tartalmak (nemcsak) történelemtanároknak
A koronavírus-járvány továbbterjedése és megállítása érdekében hozott korlátozó intézkedések keretében 2020. március 16-án életbe lépett a tantermen kívüli digitális tanrend Magyarországon, ami eddig még nem látott kihívások elé állítja a
Applikációk történelemórán: a Zoom
A Zoom az egyik legjobb megoldás arra, hogy a koronavírus miatt kialakult helyzetben a nagyságrendileg 150 000 pedagógus tartani tudja a kapcsolatot a diákjaival. Alábbiakban röviden és egyszerűen bemutatom a Zoom nevű
„Első kézből” – Az MTT Tanári Tagozatának információs konferenciája
2020. február 1-jén rendezte információs konferenciáját a Magyar Történelmi Társulat Tanári Tagozata (MTT TT) és a Református Tananyagfejlesztő Csoport az ELTE BTK Kari Tanácstermében. A Tagozat második információs konferenciája egyaránt
Kultúrmisszió a katedrán – A BME Gimnázium tanárai az angol nyelvű történelemtanításról
2020. február 21-én az ELTE Bölcsészettudományi Karán működő Történeti Kollégium szervezésében kerekasztal beszélgetésre került sor, amelyen a BME Gimnázium (teljes nevén: BME által alapított Két Tanítási Nyelvű Gimnázium) tanáraival beszélgethettek a
Tanári összefogás nélkül nincs esély minőségi változásra – Pécsi kerekasztal az új NAT történelem tantárgyi részéről
Az új Nemzeti alaptanterv (NAT) történelem tantárgyra vonatkozó részéről 2020. február 13-án rendezte meg kerekasztal-beszélgetését a PTE BTK Történettudományi Intézetének Új- és Modernkori Történeti Tanszéke. Az eseménynek a Rókus utcai
Fókuszban Trianon és a Nemzeti alaptanterv – Történelemtanárok konferenciája Aszódon
A 2020-as évben alighanem rengeteg szó esik majd történelemről a trianoni békeszerződés centenáriuma miatt, de az új Nemzeti alaptanterv (NAT) miatt a történelemtanítás is fókuszba került. Ezekről volt szó az
Időgéppel a császárvárosban – Bécs az adventi vásáron túl
Bécs: birodalmi főváros, kávéházak, adventi vásár, Stephansdom, Wiener Schnitzel, Mátyás bús hada… Sok minden eszünkbe juthat erről a városról, és nem véletlen, hogy kedvelt kirándulási helyszín nemcsak családok, párok és