Kérdőív egy történelmi szakszótár elkészítéséhez
Ezt olvastad?
További cikkek
„Evlija Cselebi Nyomában” – országos történelmi verseny
Országos kulturális és történelmi versenyt rendez középiskolások számára a világ 52 országában működő Törökországi Maarif Alapítvány magyarországi intézménye, a Maarif Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és Gimnázium és a […]
Újabb lehetőség történelemszerető diákoknak – Báthory István Középiskolai Történelem Tanulmányi Verseny
Történelemtanárként mindig öröm látni, amikor újabb szaktárgyhoz kapcsolódó verseny bővíti a már meglévő lehetőségeket. A klasszikus, felvételi pontokat is jelentő megmérettetések (pl. OKTV) mellett évtizedes hagyományokkal rendelkező történelmi versenyeken próbálhatják […]
Az elsajátítási motiváció tulajdonságai és a tanulásban betöltött szerepe
Amennyiben visszatekintünk az emberiség történetére, láthatjuk, hogy azok az emberek gördítették tovább a történelem kerekét, akik új ismeretekre kívántak szert tenni. Hajtotta őket a tudásvágy, valami belső hajtóerő, ami újabb […]
Előző cikk
Fraknói Vilmos, a sokoldalú tudós és paptörténész
Fraknói Vilmos nagyváradi kanonok és arbei választott püspök a 19–20. századi magyar katolicizmus nagyformátumú egyénisége, a történettudomány kiváló ismerője és művelője, a vatikáni magyar történeti kutatások úttörője és a Magyar […]