Facebook Instagram YouTube
Ujkor.hu
  • Beszámoló
  • Aktuális
  • Lapozó
  • Magyar történelem
  • Világtörténelem
  • Portré
  • Oktatás
  • Mozgókép
  • Videó

általános iskolai oktatás

A dolgok tényszerű, ideológiáktól mentes számbavétele – beszélgetés a középiskolai történelemoktatásról

„A hős várkatonák általában nem érték meg a haláluk napját, mert már korábban elestek a csatában” – ilyen „aranyköpésekből” rengeteg kering az interneten. Mi a történelemtanítás társadalmi célja, értelme? Mi
B. Szabó János 2021-03-132021-03-13 B. Szabó János Oktatás

Applikációk történelemórán: a LearningApps

A LearningApps (vagy röviden Tankockák) az egyik legnépszerűbb alkalmazás, amelyet eddig nem mutattunk be az Újkor.hu-n, bár a történelemtanárok is kifejezetten kedvelik. (A Kahoot, a Quizizz, a Playfactile és a
Zsidai Réka 2021-03-112021-03-12 Zsidai Réka Oktatás

Megjegyzések a történelemérettségi új vizsgakövetelményeinek értékeléséhez

Mint ismeretes, 2021. február 15-én megjelent a 2024 májusától érvényes általános érettségi vizsgakövetelményekről szóló kormányrendelet. E dokumentumban a történelemérettségi céljait és szerkezetét találjuk meg. Az érettségi gyakorlati működésére nézve utóbbi
Nánay Mihály 2021-03-02 Nánay Mihály Oktatás

Mumifikált történelem és új érettségi – Történelemtanárok online konferenciája Aszódról

Új érettségi, jó gyakorlatok, digitális oktatás, Trianon. Ezen témák köré épült a 2021. február 18-án megtartott Evangélikus Iskolák Történelemtanárainak VIII. Konferenciája, melynek a hagyományokhoz híven az Aszódi Evangélikus Petőfi Gimnázium
Herczeg Annamária 2021-03-012021-06-14 Herczeg Annamária Oktatás

Lásd a láthatatlant! – A Pazirik és a történelmi rekonstrukciók

A Pazirik mára egyet jelent a történelmi emlékek minőségi rekonstrukciójával, amiről bárki meggyőződhet az interneten vagy a kiállítóterekben. A végeredmény mindig alapos és látványos, de az alkotókról és az alkotás
Fekete Bálint 2021-02-192021-02-26 Fekete Bálint Mozgókép, Oktatás

Történelemtanítás a digitális térben II. – Egy megismételt felmérés körvonalazódó tanulságai

Az újabb, részleges digitális átállás kevésbé érte váratlanul és felkészületlenül a pedagógusokat, mint tavasszal. Mivel korábban nem volt hasonlóra példa, tavasszal megkérdeztük a pedagógusokat, mire is van szükségük az online
Fekete Bálint 2020-11-252021-10-26 Fekete Bálint Oktatás

Adattár a történelem tanításához

A közoktatást szabályozó, 2020-ban megújult Nemzeti alaptanterv és az ezt részletező kerettantervek több változást hoztak. (A jogszabályok tartalmáról és fogadtatásáról például itt, itt, itt, itt, itt, itt és itt írtunk.) A történelemtanítást több tartalmi
Újkor.hu 2020-11-08 Újkor.hu Oktatás

A közönséges fagyal közösségépítő szerepe – betekintés a Kuny Domokos Múzeum életébe

A Tatán található Kuny Domokos Múzeum kiemelkedő példája a munkának, a közösségépítésnek és a történelmi tradíció tiszteletben tartásának. Az intézmény 1954-től működik a várban, megyei múzeum is egyben, emiatt a
Csák Krisztina Csilla 2020-09-052020-09-05 Csák Krisztina Csilla Beszámoló

Oktatólapok – A Magyar Nemzeti Levéltár oktatási segédanyagai

A Magyar Nemzeti Levéltár jelentős újításokkal készült a 2020/2021-es tanévre: vonzó felületen, a korábbi anyagokat integrálva, új tartalmakkal kibővítve kínálja a diákok és a pedagógusok számára az Oktatólapok nevű, bárki
Csonka Laura – Fekete Bálint 2020-09-022020-10-11 Csonka Laura – Fekete Bálint Oktatás

Talentumok és motiváció – avagy jó gyakorlat egy katolikus szakgimnáziumban

Projektpedagógia, kooperatív munka, gamifikáció, játék és tanulás, motiváció. Nekünk, gyakorló pedagógusoknak mind-mind ismerős fogalom, talán már kicsit túl sokat is emlegetjük őket. Nem azt szeretném bizonyítani, hogy kell-e ezeket ismerni
Hordós Andrea 2020-08-05 Hordós Andrea Oktatás

Bejegyzés navigáció

Régebbi bejegyzések
Újabb bejegyzések
Programok
<< 2022 máj >>
hkscpsv
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Támogasson minket!

Újkor.hu

Legolvasottabb
  • Érettségi feladatok és megoldások gyűjteménye történelemből (2005–2016) Érettségi feladatok és megoldások gyűjteménye történelemből (2005–2016)
  • Ünnep- és emléknapok, kerek évfordulók 2022-ben Ünnep- és emléknapok, kerek évfordulók 2022-ben
  • Mintatételek a szóbeli történelemérettségihez Mintatételek a szóbeli történelemérettségihez
  • IV. Béla, a „második honalapító” IV. Béla, a „második honalapító”
  • III. Béla, a legnagyobb Árpád-házi király III. Béla, a legnagyobb Árpád-házi király
  • A várkonyi egyezmény: a korona és kard mondája A várkonyi egyezmény: a korona és kard mondája
Oktatási segédanyagok
  • Népszerű
  • Friss
  • Címkefelhő
Támogatók
Nemzeti Együttműködési Alap
Miniszterelnökség
Emberi Erőforrás Támogatáskezelő
Nemzeti Kulturális Alap
Partnereink
Nemzeti Emlékezet Bizottsága
MTA-PPKE Fraknói Vilmos Kutatócsoport
ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnázium
I. Tóth Zoltán Kör
DE Történelmi Intézet
Újkor.hu
  • Impresszum
  • Rólunk
  • Szerzőknek
  • Honlapszabályzat
  • Hirdetőknek
  • Támogasson minket!

Weboldal készítés és keresőoptimalizálás : TrendLine Solutions

Design: Samtow design