didaktika
„Világos értékrenddel” – Ősszel új középiskolai történelem tankönyvvel bővül a kínálat
A Katolikus Pedagógiai Intézet nemrégiben középiskolai történelemtananyag fejlesztésébe kezdett, melynek eredményeképpen egy új tankönyvsorozat válik használhatóvá minden hazai oktatási intézményben. A tankönyv megfelel a jogszabályokban, tehát a 2020-as Nemzeti Alaptantervben és
Széljegyzetek egy megelevenített csatához
A pozsonyi csata kétségkívül uralja a nyilvánosság történelemmel foglalkozó részét, számos jobbító szándékú vagy vitriolos kritika, illetve támogató vélemény jelent meg különféle sajtó- és közösségimédia-felületeken. Le kell szögezni, nem kívánunk
A történelemtanítás digitális bibliográfiája
A történelemtanítás digitális bibliográfiája az Újkor.hu égisze alatt készülő legújabb segédlet, amely a leendő és a gyakorló történelemtanárokat egyaránt célozza. (Korábban publikáltuk az Érettségi feladatok és megoldások gyűjteménye, valamint a Gyakorlatok
A történelemtanítás lehetőségeiről – Knausz Imre: A múlt kútjának tükre
A történelemtanítás kapcsán gyakran megfogalmazódnak kérdések a rendelkezésre álló rövid időtartamra, illetve a tananyag mennyiségre vonatkozóan. Ebből adódóan a történelemtanároknak – versenyt futva az idővel – döntéseket kell hozniuk, amelyek
Helyzetértékelés és jövőkép – Beszélgetés az MTT Tanári Tagozatának elnökségi tagjaival
1867, 1956, 2017. Három évszám, amely roppant fontos a Magyar Történelmi Társulat Tanári Tagozatának életében: az első a Társulat alapítása, a második a Tagozat életre hívása, a harmadik pedig az
Változatlan elhivatottság, modernizálódó történelemtanítás – Beszámoló az MTT Tanári Tagozatának konferenciájáról
Megélénkül a történelemtanítás körüli diskurzus, hiszen a Magyar Történelmi Társulat (MTT) 2017. november 18-án „felélesztette” a szervezet Tanári Tagozatát. Csukovits Enikő, az MTT főtitkára a Tagozat Mentés másként: Történelemtanítás a