filmrendező
Formai elegancia, melodrámák és szerelmi történetek – 100 éve született Franco Zeffirelli
A firenzei származású Franco Zeffirelli a 20. századi filmművészet egyik legjelentősebb filmrendezője volt. Olyan klasszikusok fűződnek a nevéhez, mint A makrancos hölgy (1967), a Rómeó és Júlia (1968), Napfivér, Holdnővér
Falanszterek, bunkerséták és dokumentumfilmek – interjú Jamrik Leventével
Jamrik Levente a szegedi József Attila Tudományegyetem történelem szakján szerezte első diplomáját, mégsem lett belőle egyetemi oktató, ahogy középiskolai történelemtanár, levéltáros vagy muzeológus sem. Vizualitás iránti érdeklődése a televíziózás és
„…a lehető legmagasabb színvonalon meséljünk el egy történetet” – Interjú Szász Attilával
Munkásságát olyan kiváló történelmi filmek fémjelzik, mint A berni követ, a Félvilág, az Örök tél vagy az Apró mesék. Legtöbbünk nézte már elfogódva valamelyik reklámfilmjét. Szász Attila egyike azon rendezőknek, akik világszerte ismertséget
Honismeret mozgóképeken – Sára Sándorra emlékezve
Hírét és filmjeit jóval előbb megismertem, mint őt magát. Amikor a sorozatos és nem mindig tisztességes támadások nyomán lemondtam a Magyar Művelődési Intézet igazgatóságáról, mert úgy gondoltam, nem szabad elsüllyeszteniük
Kereszthegy, Limanowa, Szent Korona – interjú Bárány Krisztiánnal
Bárány Krisztián filmrendező eddig három egészestés dokumentumfilmet jegyez, a Kereszthegyet, a Halhatatlanokat és A Szent Korona és koronázási kincseink nyomábant. Munkájáról, terveiről Szőts Zoltán Oszkárral beszélgetett. Bárány Krisztián. Fotó: MTA.hu,
Film és propaganda – Szergej Mihajlovics Eisenstein
A média propagandisztikus felhasználása az első világháború során világméretűvé vált. A háború második felétől egyre fontosabb szerepet kapott egy új műfaj, a film. Erejére a totalitárius rendszerek vezetői hamar felfigyeltek,