gamifikáció
Ismeretátadás játékkal, digitálisan – Várja az érdeklődőket a II. Múzeumi Játékmustra
Tavasszal az egész ország egy hétvége alatt állt át a digitális oktatásra. Teljes tiszteletem a tanároknak, akik kezdetektől rengeteg energiát tettek abba, hogy már a bejelentés utáni hétfőn rendben menjen
Applikációk történelemórán: kvíz a Kahoot-tal
Aki a történelemóráit szeretné feldobni, annak ma már számos (részben) ingyenesek hozzáférhető alkalmazás segíti a munkáját: mi is írtunk itt az Újkor.hu-n ezek egy részéről, például a Quizizz-ről, a Playfactile-ről
Applikációk történelemórán: Játékos kvíz készítése a Playfactile-lel
A 2019-20-as tanév nem hagyományos módon ért véget az általános- és középiskolás korosztály számára. A digitális eszközökkel is megtámogatott távoktatás nem akármilyen kihívás elé állította a diákokat, a szülőket és
Talentumok és motiváció – avagy jó gyakorlat egy katolikus szakgimnáziumban
Projektpedagógia, kooperatív munka, gamifikáció, játék és tanulás, motiváció. Nekünk, gyakorló pedagógusoknak mind-mind ismerős fogalom, talán már kicsit túl sokat is emlegetjük őket. Nem azt szeretném bizonyítani, hogy kell-e ezeket ismerni
Applikációk történelemórán: virtuális játéktábla a Deck.toys segítségével
A 2020 márciusától júniusáig terjedő időszak új kihívás elé állította az ország valamennyi pedagógusát. A tanároknak diákjaiktól távol, legtöbbször otthonról kellett megtartaniuk azokat az foglalkozásokat, amelyeket hagyományosan osztálytermi keretek között
A harmadik tanévünk – az Oktatás rovat összegzése és felhívása
A 2017/2018-as tanév kezdetén indult el az Újkor.hu – A velünk élő történelem Oktatás rovata, és akárcsak az előző években, idén is összefoglaljuk, milyen tartalmakkal jelentkeztünk. Természetesen ismét ösztönözünk mindenkit,
Gamification és történelemoktatás
A 21. század számos kihívás elé állítja a világ társadalmát, amelyeknek az oktatásban is erős hatásai vannak. Ezekre időről-időre különböző megoldások születnek, a legradikálisabbat pedig jelenleg éljük át. Az állapot
133 nap – dokumentumfilm a tanácsuralomról online teszttel
Valamennyi történelemtanár számára nagy kihívást jelentett, hogy egy hétvége alatt digitális távoktatásra kellett átállniuk diákjakkal. A hazai történelemoktatási gyakorlatban sokan közülünk eddig is alkalmaztak IKT-technikákat, online tudásmegosztást – az új
Öt alkalmazás és számos módszertani ötlet távoktató történelemtanároknak
Ebben a cikkben a történelemtanároknak szeretnénk segítséget nyújtani, akik hétfőtől kezdve otthon tartózkodó diákjaikat kell segítsék a felkészülésben. Öt egyszerű, diákok számára is hozzáférhető alkalmazás köré csoportosítottam azokat az egyszerű
„Első kézből” – Az MTT Tanári Tagozatának információs konferenciája
2020. február 1-jén rendezte információs konferenciáját a Magyar Történelmi Társulat Tanári Tagozata (MTT TT) és a Református Tananyagfejlesztő Csoport az ELTE BTK Kari Tanácstermében. A Tagozat második információs konferenciája egyaránt