játékosítás
Játékosítás a történelemoktatásban? Igény elvi szinten volna rá…
Paksa Rudolf történésszel, szakkönyv- és tankönyvíróval, a Történettudományi Intézet tudományos munkatársával beszélgettem egy új magyar történelmi társasjáték, a Rebellió kapcsán, mely egy izgalmas ötleten alapul: mi történne, ha belehelyezkedhetnénk az 1848-49-es
Ismeretátadás játékkal, digitálisan – Várja az érdeklődőket a II. Múzeumi Játékmustra
Tavasszal az egész ország egy hétvége alatt állt át a digitális oktatásra. Teljes tiszteletem a tanároknak, akik kezdetektől rengeteg energiát tettek abba, hogy már a bejelentés utáni hétfőn rendben menjen
Applikációk történelemórán: kvíz a Kahoot-tal
Aki a történelemóráit szeretné feldobni, annak ma már számos (részben) ingyenesek hozzáférhető alkalmazás segíti a munkáját: mi is írtunk itt az Újkor.hu-n ezek egy részéről, például a Quizizz-ről, a Playfactile-ről
Applikációk történelemórán: Játékos kvíz készítése a Playfactile-lel
A 2019-20-as tanév nem hagyományos módon ért véget az általános- és középiskolás korosztály számára. A digitális eszközökkel is megtámogatott távoktatás nem akármilyen kihívás elé állította a diákokat, a szülőket és
Applikációk történelemórán: virtuális játéktábla a Deck.toys segítségével
A 2020 márciusától júniusáig terjedő időszak új kihívás elé állította az ország valamennyi pedagógusát. A tanároknak diákjaiktól távol, legtöbbször otthonról kellett megtartaniuk azokat az foglalkozásokat, amelyeket hagyományosan osztálytermi keretek között
A harmadik tanévünk – az Oktatás rovat összegzése és felhívása
A 2017/2018-as tanév kezdetén indult el az Újkor.hu – A velünk élő történelem Oktatás rovata, és akárcsak az előző években, idén is összefoglaljuk, milyen tartalmakkal jelentkeztünk. Természetesen ismét ösztönözünk mindenkit,
Gamification és történelemoktatás
A 21. század számos kihívás elé állítja a világ társadalmát, amelyeknek az oktatásban is erős hatásai vannak. Ezekre időről-időre különböző megoldások születnek, a legradikálisabbat pedig jelenleg éljük át. Az állapot
Öt alkalmazás és számos módszertani ötlet távoktató történelemtanároknak
Ebben a cikkben a történelemtanároknak szeretnénk segítséget nyújtani, akik hétfőtől kezdve otthon tartózkodó diákjaikat kell segítsék a felkészülésben. Öt egyszerű, diákok számára is hozzáférhető alkalmazás köré csoportosítottam azokat az egyszerű
Éld át, és megérted! – Dráma és játék történelemórán a History Hack-kel
Mielőtt rátérnénk a History Hack bemutatására, képzeljünk el egy történelemórát kívül-belül! Kívül a tanár áll az osztály előtt, és beszél. Valószínűleg ez az alapfelállás. Mi játszódik le belül, a diákok
Gamifikáció az összefüggő tanítási gyakorlaton
Kezdjük a legelején: mi az a gamifikáció? Röviden és egyszerűen, a gamifikáció, tehát a játékosítás, egy olyan módszer, amely során játékos elemeket alkalmazunk a tanórán. Ez nem azt jelenti, hogy