középiskola
A tegnap világa a jelen generációinak – Stefan Zweig visszaemlékezése mint iskolai forrás
Stefan Zweig a 20. század első felének egyik közkedvelt írója volt, akinek verseit, elbeszéléseit, drámáit több más nyelv mellett magyarra is lefordították, így a hazai olvasóközönség számára is ismerősen csenghet
Megőrizni és megismertetni – a közgyűjtemények és a történelemtanítás
Hogyan kapcsolódnak a közgyűjtemények pedagógiai programjai a közoktatáshoz? A Fiatal Levéltárosok Egyesülete (FLE) e kérdés köré szervezte őszi konferenciáját 2017. november 28-án Budapest Főváros Levéltárában. A konferenciát a Fiatal Levéltárosok Egyesülete elnöke, Gúth Ildikó
Iránytű egy „mostoha területhez” – A történelemtanárok és a pénzügyi műveltség
A Történelemoktatók Szakmai Egyesülete szervezésében szakmai továbbképzésnek adott otthont az Eötvös Collegium 2017. november 25-én. Kabdebó Ferenc közgazdász- és történelemtanár, a Pénziránytű Alapítvány oktatója tartott előadást történelemtanároknak az érvényes történelem kerettanterv
Mesterkurzus a „nagy háborúról” történelemtanároknak
2017. november 11-én a Várkert Bazár adott otthont A Nagy Háború kérdőjelei című konferenciának, a Rubicon és a Történelemoktatók Szakmai Egyesülete szervezésében. A rendezvény helyszínéül szolgáló előadóteremben a megnyitóra az összes
Történelemversenyek a 2017/2018-as tanévben
A mai napon kezdődik meg az ország egyik legnívósabb történelemversenye, az Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny (OKTV). Bár erre a nevezés lezárult, még akadnak olyan kiírások, amelyekre érdemes odafigyelni. Az alábbiakban
Úton az élményszerű történelemtanítás felé
2017. október 17-én az Esterházy Magánalapítvány konferenciát rendezett a Magyar Tudományos Akadémián a történelemoktatás aktuális kihívásaival kapcsolatban. Az Innovációk és inspirációk a történelemoktatásban címet viselő rendezvény meghirdetett programja már előre jelezte, hogy az
Társadalomismeret a történelemórán: a közlegelők tragédiája
A 2017-től érvényes történelem érettségi követelmények között a korábbinál nagyobb mértékben találhatunk társadalmi-, gazdasági-, állampolgári- vagy éppen jogi ismeretekhez kapcsolódó tartalmakat. Ha áttekintjük a közép- és emelt szintű érettségi témákat,
„A középiskolai tankönyveknek is van ősgesztája” – interjú Illik Péterrel
Illik Péterrel beszélgettünk nemsokára megjelenő két új könyvéről; arról, hogy a kora újkorról alkotott képünk miként határozza meg jelenünk értelmezését. Másik művében a történész az elmúlt huszonöt év tankönyveit vette
Nyakunkon az érettségi! – De milyen változások várhatók történelem tantárgyból?
2017 májusa egy újabb érettségi vizsgaidőszakot jelent, ám például történelem tantárgyból számos olyan új szabályozás lép életbe, amely jelentősen eltérővé teszi e tárgy kimeneti mérését mind közép, mind pedig emelt
Sikerrel zárult a Magyar Nőhistória történelmi vetélkedő
2016 elején hírt adtunk a középiskolásoknak meghirdetett országos történelmi tanulmányi versenyekről. Ez alkalommal egy a tematikája miatt rendhagyó tudáspróbáról, a Magyar Nőhistória vetélkedőről számolunk be, amely során debreceni és nyíregyházi