közlekedéstörténet
Pest-Buda útja az egyesítésig a közlekedés fejlődésének tükrében
1873. november 17-én egyesült Pest, Buda és Óbuda városa, amely a 19. században az ország gazdasági központjává vált – lassan felzárkózva az európai tendenciákhoz. Írásomban ennek a gazdasági fejlődésnek a
In memoriam Frisnyák Zsuzsa (1960–2021)
Frisnyák Zsuzsa a Kárpát-medence közlekedéstörténetének kutatója, az MTA Bölcsészettudományi Kutatóközpont Történettudományi Intézetének tudományos főmunkatársa másfél éven át méltóságteljesen viselt betegségben, 2021. június 18-án elhunyt. Frisnyák Zsuzsa 1960. március 21-én Miskolcon
Tündérsakk – A trianoni döntés hatása a magyar közlekedésre
„A tündérsakk a játékon belüli játék. Olyan szabályai vannak, amelyek eltérnek a ténylegesen játszott sakk szabályaitól, csak feladványai vannak, tehát nem egy partnerrel játszható játék. Ez is a teljes izolációra
Harc a Dunáért – A dunai hajózás a 19-20. században
Ezt az írást egy személyes megjegyzéssel kell kezdenem, ti. a „Harc a Dunáért” témát nem én találtam ki. A dunai kikötők és a városfejlődés kapcsolatával, a folyópartok iparosításának térhatásaival, s
A dualizmusról új kontextusban – beszámoló a Magyar Történelmi Társulat nyári táboráról
2017. augusztus 15. és 17. között Zamárdiban ismételten megrendezték a Magyar Történelmi Társulat már hagyományosnak mondható nyári táborát. Az ott elhangzó tizenkét előadás a tábor címének (Kultúra és társadalom a
Villamosok határok nélkül – Bemutatkozik a Magyar Villamosvasút-történeti Egyesület
„Az ember ott áll egy villamossal a tarsolyában, de az nem olyan, amit a lakásba vagy az udvarra csak úgy haza lehet vinni.” A több mint tíz esztendeje tevékenykedő Magyar