Facebook Instagram Google+
Ujkor.hu
  • Beszámoló
  • Aktuális
  • Lapozó
  • Magyar történelem
  • Világtörténelem
  • Portré
  • Oktatás
  • Mozgókép

közoktatás

Mumifikált történelem és új érettségi – Történelemtanárok online konferenciája Aszódról

Új érettségi, jó gyakorlatok, digitális oktatás, Trianon. Ezen témák köré épült a 2021. február 18-án megtartott Evangélikus Iskolák Történelemtanárainak VIII. Konferenciája, melynek a hagyományokhoz híven az Aszódi Evangélikus Petőfi Gimnázium
Herczeg Annamária 2021-03-01 Herczeg Annamária Oktatás

Széljegyzetek egy megelevenített csatához

A pozsonyi csata kétségkívül uralja a nyilvánosság történelemmel foglalkozó részét, számos jobbító szándékú vagy vitriolos kritika, illetve támogató vélemény jelent meg különféle sajtó- és közösségimédia-felületeken. Le kell szögezni, nem kívánunk
Fekete Bálint – Maróti Zsolt Viktor 2021-01-242021-01-24 Fekete Bálint – Maróti Zsolt Viktor Oktatás

Adattár a történelem tanításához

A közoktatást szabályozó, 2020-ban megújult Nemzeti alaptanterv és az ezt részletező kerettantervek több változást hoztak. (A jogszabályok tartalmáról és fogadtatásáról például itt, itt, itt, itt, itt, itt és itt írtunk.) A történelemtanítást több tartalmi
Újkor.hu 2020-11-08 Újkor.hu Oktatás

A harmadik tanévünk – az Oktatás rovat összegzése és felhívása

A 2017/2018-as tanév kezdetén indult el az Újkor.hu – A velünk élő történelem Oktatás rovata, és akárcsak az előző években, idén is összefoglaljuk, milyen tartalmakkal kínáltunk az Olvasóknak. Természetesen ismét
Fekete Bálint 2020-06-15 Fekete Bálint Oktatás

Szombathelytől Izraelig – A zsidóság történetének oktatása és a Yad Vashem továbbképzése egy magyar pedagógus szemével

Miképp tudja egy diák elképzelni, megérteni, felfogni, hogy mi az a holokauszt? Hogyan lehet emlékezni az áldozatokra egy általános iskolában? Ezekre és megannyi kérdésre kapott választ Várnainé Balogh Beáta, a
Rapos Vivien 2020-01-162020-01-17 Rapos Vivien Oktatás

Az online vizsgáztatás lehetősége a történelemérettségin – 2. rész

Az online érettségiről szóló dolgozat első részében bemutattam, hogy milyen lehetőségei és korlátai vannak ennek a vizsgatípusnak, illetve hogy mi a tesztelő diákok véleménye a fejlesztésről. Az alábbiakban ismertetem az
Szepesi Gábor 2019-08-222019-10-06 Szepesi Gábor Oktatás

Az online vizsgáztatás lehetősége a történelemérettségin – 1. rész

Az alábbi írásban azt vizsgálom, milyen lehetőségei és korlátai vannak az online érettségi vizsgának történelemből. Elsőként bemutatom ennek az alternatív mérési-értékelési módszernek a koncepcióját, a mérőeszközt, a mérés módszertanát, de
Szepesi Gábor 2019-08-172019-08-22 Szepesi Gábor Oktatás

Gamifikáció az összefüggő tanítási gyakorlaton

Kezdjük a legelején: mi az a gamifikáció? Röviden és egyszerűen, a gamifikáció, tehát a játékosítás, egy olyan módszer, amely során játékos elemeket alkalmazunk a tanórán. Ez nem azt jelenti, hogy
Rapos Vivien 2019-08-02 Rapos Vivien Oktatás

A gamification és a tanulói portfólió lehetőségei

A történelemtanár legnagyobb barátja az esetek többségében mindig a saját hangja. Fegyvere a tankönyv, pajzsa az atlasz, csapdája pedig a tábla elé kirakott térkép, amihez a diák örülhet, ha nem
Márffy Bence 2019-07-192019-07-19 Márffy Bence Oktatás

Helyzetértékelés és jövőkép – Beszélgetés az MTT Tanári Tagozatának elnökségi tagjaival

1867, 1956, 2017. Három évszám, amely roppant fontos a Magyar Történelmi Társulat Tanári Tagozatának életében: az első a Társulat alapítása, a második a Tagozat életre hívása, a harmadik pedig az
Fekete Bálint 2019-01-17 Fekete Bálint Oktatás

Bejegyzés navigáció

Régebbi bejegyzések
Programok
<< 2021 Már >>
hkscpsv
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Támogasson minket!

Újkor.hu

Legolvasottabb
  • Érettségi feladatok és megoldások gyűjteménye történelemből (2005–2016) Érettségi feladatok és megoldások gyűjteménye történelemből (2005–2016)
  • A 20. század legnagyobb tömeggyilkosa: a spanyolnátha A 20. század legnagyobb tömeggyilkosa: a spanyolnátha
  • Rekonstruált múltunk: a Digitális Legendárium Rekonstruált múltunk: a Digitális Legendárium
  • Lásd a láthatatlant! – A Pazirik és a történelmi rekonstrukciók Lásd a láthatatlant! – A Pazirik és a történelmi rekonstrukciók
  • „Felboncoltam őket… igen, tényleg egészségesek voltak.” – Josef Mengele áltudományos kísérletei Auschwitzban „Felboncoltam őket… igen, tényleg egészségesek voltak.” – Josef Mengele áltudományos kísérletei Auschwitzban
  • Hunyadi János hosszú hadjárata és a kísérleti régészet útjai Hunyadi János hosszú hadjárata és a kísérleti régészet útjai
Oktatási segédanyagok
  • Népszerű
  • Friss
  • Címkefelhő
Támogatók
Nemzeti Együttműködési Alap
Miniszterelnökség
Emberi Erőforrás Támogatáskezelő
Nemzeti Kulturális Alap
Partnereink
Nemzeti Emlékezet Bizottsága
MTA-PPKE Fraknói Vilmos Kutatócsoport
ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnázium
I. Tóth Zoltán Kör
DE Történelmi Intézet
Újkor.hu
  • Impresszum
  • Rólunk
  • Szerzőknek
  • Honlapszabályzat
  • Hirdetőknek
  • Támogasson minket!

Weboldal készítés és keresőoptimalizálás : TrendLine Solutions

Design: Samtow design