osztatlan tanárképzés
Vélemények, észrevételek, benyomások – A NAT vitája az ELTE BTK-n
2020. március 2-án az ELTE BTK Történelem Segédtudományai Tanszéke – amelyhez a történelemtanítás szakmódszertanának oktatása is tartozik – szakmai vitát szervezett az új NAT történelem tantárgyat érintő részeivel kapcsolatban „Mit
Hogyan írjunk történelmet? – Kézikönyv a történelemtudományhoz
Történelem szakos hallgatóként – függetlenül attól, hogy alapszakra vagy tanári osztatlan képzésre járunk – egyetemi éveink elején meg kell ismerkednünk a történelemtudomány alapvető fogalmaival, kutatásmódszertanával, majd meg kell tanulnunk tudományos
A történelemtanítás digitális bibliográfiája
A történelemtanítás digitális bibliográfiája az Újkor.hu égisze alatt készülő legújabb segédlet, amely a leendő és a gyakorló történelemtanárokat egyaránt célozza. (Korábban publikáltuk az Érettségi feladatok és megoldások gyűjteménye, valamint a Gyakorlatok
Gamifikáció az összefüggő tanítási gyakorlaton
Kezdjük a legelején: mi az a gamifikáció? Röviden és egyszerűen, a gamifikáció, tehát a játékosítás, egy olyan módszer, amely során játékos elemeket alkalmazunk a tanórán. Ez nem azt jelenti, hogy
Új megoldások a XXI. századi köznevelésben – A Digitális Tanári első konferenciája
Új megoldások a XXI. századi köznevelésben címmel került megrendezésre 2019. június 6-án a Digitális Tanári első konferenciája a Pázmány Péter Katolikus Egyetem támogatásával. A rendezvényen különböző egyetemekről érkezett tanárszakos hallgatók
Körkép a történelemtanár-képzésről – Amit tudni érdemes a jelentkezés előtt
A történelemtanár-képzésről érdemes az egyetemi jelentkezés előtt tájékozódni. A leendő történelemtanárok a 2019. szeptemberében induló felsőoktatási képzésekre és az érettségi vizsgákra február 15-ig jelentkezhet. Ennek apropóján összegyűjtöttünk néhány fontos információt