Feladatlapok az Újkor.hu cikkeihez
A most közölt feladatlapok a történelemtanításban is hangsúlyos szövegértés fejlesztését segítik. Mivel mindegyik az Újkor.hu történelmi témájú cikkeihez kapcsolódik, így a képességfejlesztésen túl az ismeretbővítésnek is szerepe van. Válogatásunkban fontos szempont volt, hogy iskolai, illetve érettségi témákhoz kapcsolódjanak a tartalmak.
Természetesen ezúttal is alapvető volt, hogy a pedagógusok alakíthassák, módosíthassák igényeik szerint a feladatlapokat, így szerkeszthető formában is közöljük őket.
Mint korábbi összeállításainkat – az Érettségi feladatok és megoldások gyűjteménye (2005–2016), az Érettségi feladatok és megoldások történelemből angol nyelven, az Érettségi feladatok és megoldások történelemből német nyelven, a Szöveges források a történelem tanításához, a Mintatételek a szóbeli történelemérettségihez és a Gyakorlatok a történelematlasz használatához, illetve A történelemtanítás digitális bibliográfiája című gyűjteményeket –, úgy a jelenlegit is bővíteni fogjuk, ezért érdemes lesz ellátogatni oldalunkra, illetve a címkék közt az ‘Újkor.hu cikkhez készült feladatlap‘-ot keresni!
A feladatlapok összeállításáért köszönet illeti Herczeg Annamáriát és Lajtai Ádámot!
Feladatlapjaink:
Benda Judit: Kik voltak a cégéres gazemberek? Avagy néhány szó a középkori reklámról című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Tóth Judit: Piac- és vásártartási szokások a középkori Nyugat-Európában című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Rupčić Hajnalka: Régi idők státuszszimbóluma, a cukor című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Galambosi Péter: A várkonyi egyezmény: a korona és kard mondája című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Kanyó Ferenc: IV. Béla, a „második honalapító” című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Szolnoki Nikoletta: Az Oszmán Birodalom felemelkedése és balkáni térnyerése című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Madarász Fanni: A szerencse, a virtus és a hatékonyság embere – Niccoló Machiavelli politikai ideológiájáról című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Virovecz Nándor – Fekete Bálint: „Emberverés, nyúzás-fosztás” – Feljelentési fogalmazvány a 16. századból és annak iskolai használata című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .doc kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Tóth Judit: Rákóczi Ferenc bécsújhelyi fogsága és szökése című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Pintér Tamás: A birodalom öröme vagy bánata? – II. József életútja című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Szekeres Zoltán: „Vigyázó szemetek Párizsra vessétek!” ‒ Batsányi János élete című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Krizsán Bálint: Az utolsó rendi országgyűlés fordulópontjai című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Teleki András: Deák Ferenc húsvéti cikke egykor és ma című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Váradi Katalin: „A régi iskola utolsó európai uralkodója” – 100 éve halt meg Ferenc József című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Maróti Zsolt Viktor: „A nyomorgó Budapest” – Szegények, koldusok, hajléktalanok a századfordulón című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Csutak Zsolt: Lincoln, az amerikai próféta-elnök és az amerikai polgárháború hősei című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Czeferner Dóra: Florence Nightingale és a modern nővéri hivatás kezdetei című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Turbucz Dávid: Horthy Miklós kormányzóvá választása: 1920. március 1. című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Klacsmann Borbála: „Egy szobában tízen laktunk” – Történetek a gettóból című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Klacsmann Borbála: „Már mindent visszafizettünk” – kárpótlás a holokauszt után című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Mitrovits Miklós: „Jalta” történelmi perspektívában című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Kiss Szandra: Szputnyik-sokk: Amerika válaszreakciója és az űrkorszak kezdete című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
szerkesztő
Ezt olvastad?
További cikkek
„Evlija Cselebi Nyomában” – országos történelmi verseny
Országos kulturális és történelmi versenyt rendez középiskolások számára a világ 52 országában működő Törökországi Maarif Alapítvány magyarországi intézménye, a Maarif Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és Gimnázium és a […]
Újabb lehetőség történelemszerető diákoknak – Báthory István Középiskolai Történelem Tanulmányi Verseny
Történelemtanárként mindig öröm látni, amikor újabb szaktárgyhoz kapcsolódó verseny bővíti a már meglévő lehetőségeket. A klasszikus, felvételi pontokat is jelentő megmérettetések (pl. OKTV) mellett évtizedes hagyományokkal rendelkező történelmi versenyeken próbálhatják […]
Az elsajátítási motiváció tulajdonságai és a tanulásban betöltött szerepe
Amennyiben visszatekintünk az emberiség történetére, láthatjuk, hogy azok az emberek gördítették tovább a történelem kerekét, akik új ismeretekre kívántak szert tenni. Hajtotta őket a tudásvágy, valami belső hajtóerő, ami újabb […]
Előző cikk
A bőség kosarából egyaránt senkinek sem jut
A Kedves Olvasó remélhetőleg megbocsátja nekem a híres Petőfi Sándor költemény szállóigévé vált verssorának meglehetősen szabadosan értelmezett átiratát, de indokoltnak tartom a kommunista ideológia meghirdetett céljai és az ehhez képest megvalósult […]