Kreatív Történelem – országos középiskolai tanulmányi verseny a Horthy-korszakról
A Pécsi Tudományegyetem háromfordulós kreatív történelmversenyt hirdet négyfős középiskolai csapatok részére. A legújabb kutatási eredményekre építő kreatív feladatok életközelivé és érthetővé teszik a korszak eseményeit, egyúttal segítik azok átfogó megismerését és az érettségire való felkészülést is.
A 2018/2019-es tanévben a Horthy-korszak kerül a középpontba. A vesztes háború következtében Magyarország egy európai hatalom részállamából kisállammá vált. Ahogy az 1920-as években kialakuló politikai rendszert, úgy a mindennapi élet számos területét is a háborús összeomlást követő forradalmak és a trianoni békediktátum határozta meg. Miként változott az életmód, a kultúra, a társadalmi viszonyok és a politikai struktúra? Hogyan alakultak a trianoni Magyarország lehetőségei a nemzetközi porondon? Mindezek a kérdések hangsúlyos részét képezik a középiskolai történelemoktatásnak és összetett válaszokat igényelnek. A történelemverseny célja nem csupán a konszolidáció és a válságok váltakozásában formálódó korszak megismerése, hanem megértése, a cselekvőképes tudás és a kritikai gondolkodás fejlesztése.
Nevezni 2018. október 26-ig lehet.
Az első forduló megoldásait 2018. november 26-ig kell elkészíteni.
Feladatok és jelentkezés a www.kreativtortenelem.hu oldalon.
A verseny Facebook oldala : www.facebook.com/kreativtortenelem
További történelemversenyekről ide kattintva olvashat.
Ezt olvastad?
További cikkek
Diktatúrából demokráciába – Újranézhető a TTE konferenciája
2023. október 14-én rendezte meg a Történelemtanárok Egylete Diktatúrából demokráciába címmel konferenciáját, melynek felvétele mindenki számára elérhető a TTE honlapján. Ahogy a beharangozóban olvashattuk: „Az ország és az egyes emberek […]
“Kütyükkel” kreatívan – IKT-eszközök használata a történelemtanításban
Bevett módszer a pedagógiai gyakorlatomban, hogy adott témákhoz kreatív feladatokat kínálok tanulóimnak, melyeket egy közösen megállapított határidőre kell elkészíteniük. A tanórákon megszerzik az ehhez szükséges elméleti tudást, tanórán kívül pedig […]
„Levéltárban jártunk, kincseket találtunk” – egy felső tagozatos levéltárpedagógiai foglalkozássorozat
Szerencsésnek érezheti magát az a történelemtanár, akinek van arra lehetősége, hogy levéltárpedagógiai foglalkozásokat vegyen igénybe. Ha ehhez még lelkes és érdeklődő tanulók is társulnak, akkor különösen. Miért tartom fontosnak, hogy […]
Előző cikk
A kantábriai barlangok titkai - Altamira felfedezése
„Az Altamira után minden dekadencia, semmit sem találtunk fel.” Ezekkel a szavakkal méltatta Pablo Picasso – a 20. század legikonikusabb festője – a spanyolországi Altamira-barlang festményeit, amik az emberiség történetének […]