Kreatív Történelem – országos középiskolai tanulmányi verseny a Horthy-korszakról
A Pécsi Tudományegyetem háromfordulós kreatív történelmversenyt hirdet négyfős középiskolai csapatok részére. A legújabb kutatási eredményekre építő kreatív feladatok életközelivé és érthetővé teszik a korszak eseményeit, egyúttal segítik azok átfogó megismerését és az érettségire való felkészülést is.
A 2018/2019-es tanévben a Horthy-korszak kerül a középpontba. A vesztes háború következtében Magyarország egy európai hatalom részállamából kisállammá vált. Ahogy az 1920-as években kialakuló politikai rendszert, úgy a mindennapi élet számos területét is a háborús összeomlást követő forradalmak és a trianoni békediktátum határozta meg. Miként változott az életmód, a kultúra, a társadalmi viszonyok és a politikai struktúra? Hogyan alakultak a trianoni Magyarország lehetőségei a nemzetközi porondon? Mindezek a kérdések hangsúlyos részét képezik a középiskolai történelemoktatásnak és összetett válaszokat igényelnek. A történelemverseny célja nem csupán a konszolidáció és a válságok váltakozásában formálódó korszak megismerése, hanem megértése, a cselekvőképes tudás és a kritikai gondolkodás fejlesztése.
Nevezni 2018. október 26-ig lehet.
Az első forduló megoldásait 2018. november 26-ig kell elkészíteni.
Feladatok és jelentkezés a www.kreativtortenelem.hu oldalon.
A verseny Facebook oldala : www.facebook.com/kreativtortenelem
További történelemversenyekről ide kattintva olvashat.
Ezt olvastad?
További cikkek
„Evlija Cselebi Nyomában” – országos történelmi verseny
Országos kulturális és történelmi versenyt rendez középiskolások számára a világ 52 országában működő Törökországi Maarif Alapítvány magyarországi intézménye, a Maarif Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és Gimnázium és a […]
Újabb lehetőség történelemszerető diákoknak – Báthory István Középiskolai Történelem Tanulmányi Verseny
Történelemtanárként mindig öröm látni, amikor újabb szaktárgyhoz kapcsolódó verseny bővíti a már meglévő lehetőségeket. A klasszikus, felvételi pontokat is jelentő megmérettetések (pl. OKTV) mellett évtizedes hagyományokkal rendelkező történelmi versenyeken próbálhatják […]
Az elsajátítási motiváció tulajdonságai és a tanulásban betöltött szerepe
Amennyiben visszatekintünk az emberiség történetére, láthatjuk, hogy azok az emberek gördítették tovább a történelem kerekét, akik új ismeretekre kívántak szert tenni. Hajtotta őket a tudásvágy, valami belső hajtóerő, ami újabb […]
Előző cikk
A kantábriai barlangok titkai - Altamira felfedezése
„Az Altamira után minden dekadencia, semmit sem találtunk fel.” Ezekkel a szavakkal méltatta Pablo Picasso – a 20. század legikonikusabb festője – a spanyolországi Altamira-barlang festményeit, amik az emberiség történetének […]