történelemtankönyv
„Az összeesküvés-elméleteknek megvan az az előnyük, hogy általuk érthetőnek tűnik a világ” – interjú Paksa Rudolffal
Történész, szakkönyv- és tankönyvíró, az MTA BTK Történettudományi Intézet tudományos munkatársa, a XX. századi magyar történelem elismert szakértője. Paksa Rudolffal pályafutásáról, a magyar szélsőjobboldalról, a rózsadombi paktum mítoszáról és az
Történelemtankönyvek nyomában – interjú Albert B. Gáborral
Általános iskolai tanárként kezdett a tankönyvek történetével foglalkozni, majd tudományos pályára lépve a Horthy-korszak történelemtanítása kapcsán tisztázott számos kérdést. Albert B. Gáborral, a Kaposvári Egyetem Pedagógia-Pszichológia Tanszékének egyetemi docensével Szőts
Csak egy mondat Isonzóról? – az első világháború középiskolai oktatásáról
2014 sok egyéb mellett az első világháború emlékéve is, épp ezért talán pont ez a megfelelő pillanat arra, hogy felhívjuk a figyelmet egy sajnálatos tendenciára, mégpedig a téma iskolai oktatásának