közlekedés
Pest-Buda útja az egyesítésig a közlekedés fejlődésének tükrében
1873. november 17-én egyesült Pest, Buda és Óbuda városa, amely a 19. században az ország gazdasági központjává vált – lassan felzárkózva az európai tendenciákhoz. Írásomban ennek a gazdasági fejlődésnek a
Tündérsakk – A trianoni döntés hatása a magyar közlekedésre
„A tündérsakk a játékon belüli játék. Olyan szabályai vannak, amelyek eltérnek a ténylegesen játszott sakk szabályaitól, csak feladványai vannak, tehát nem egy partnerrel játszható játék. Ez is a teljes izolációra
Harc a Dunáért – A dunai hajózás a 19-20. században
Ezt az írást egy személyes megjegyzéssel kell kezdenem, ti. a „Harc a Dunáért” témát nem én találtam ki. A dunai kikötők és a városfejlődés kapcsolatával, a folyópartok iparosításának térhatásaival, s
Az első földalatti vasút
A világ első földalattijának építése 1860-ban kezdődött meg, három év alatt csaknem 6 kilométer hosszú föld alatti alagutat alakítottak ki London központjában, Paddington és a Farringdon utca között. Óriási gyarmatbirodalmának