közoktatás
Az online vizsgáztatás lehetősége a történelemérettségin – 2. rész
Az online érettségiről szóló dolgozat első részében bemutattam, hogy milyen lehetőségei és korlátai vannak ennek a vizsgatípusnak, illetve hogy mi a tesztelő diákok véleménye a fejlesztésről. Az alábbiakban ismertetem az
Az online vizsgáztatás lehetősége a történelemérettségin – 1. rész
Az alábbi írásban azt vizsgálom, milyen lehetőségei és korlátai vannak az online érettségi vizsgának történelemből. Elsőként bemutatom ennek az alternatív mérési-értékelési módszernek a koncepcióját, a mérőeszközt, a mérés módszertanát, de
Gamifikáció az összefüggő tanítási gyakorlaton
Kezdjük a legelején: mi az a gamifikáció? Röviden és egyszerűen, a gamifikáció, tehát a játékosítás, egy olyan módszer, amely során játékos elemeket alkalmazunk a tanórán. Ez nem azt jelenti, hogy
A gamification és a tanulói portfólió lehetőségei
A történelemtanár legnagyobb barátja az esetek többségében mindig a saját hangja. Fegyvere a tankönyv, pajzsa az atlasz, csapdája pedig a tábla elé kirakott térkép, amihez a diák örülhet, ha nem
Helyzetértékelés és jövőkép – Beszélgetés az MTT Tanári Tagozatának elnökségi tagjaival
1867, 1956, 2017. Három évszám, amely roppant fontos a Magyar Történelmi Társulat Tanári Tagozatának életében: az első a Társulat alapítása, a második a Tagozat életre hívása, a harmadik pedig az
Heti Ajánló 2018/48.
November utolsó hetében egymást érik a tudományos konferenciák, a programkínálatban ezeken kívül két kettős könyvbemutatót is ajánlunk figyelmükbe. November 26., hétfő 10.00-tól a VERITAS Történetkutató Intézetben rendezik a A magyarországi kárpótlási
A holokauszt tanítása – emberi sorsok tanítása
A cím akár a mottója is lehetne a Center for Judaic, Holocaust, and Peace Studies (Appalachian State University, USA) tizenhetedik nyári szimpóziumának, amely július 21. és 26. között zajlott a téma
Megőrizni és megismertetni – a közgyűjtemények és a történelemtanítás
Hogyan kapcsolódnak a közgyűjtemények pedagógiai programjai a közoktatáshoz? A Fiatal Levéltárosok Egyesülete (FLE) e kérdés köré szervezte őszi konferenciáját 2017. november 28-án Budapest Főváros Levéltárában. A konferenciát a Fiatal Levéltárosok Egyesülete elnöke, Gúth Ildikó
Történelem angol nyelven?
Angol nyelven történelmet tanítani: ez egyáltalán nem magától értetődő Magyarországon. Az iskolákban túlnyomóan magyar többségű osztályokat találunk, hiszen alapvetően homogén társadalmi és nyelvi közegről beszélhetünk. A jelenség – bár kevés
Köszöntő gyanánt: érettségi feladatok gyűjteménye (2005–2016)
Az Újkor.hu kezdettől fogva teret adott a történelemtanítással kapcsolatos írásoknak, a megújult oldalon azonban már külön rovat foglalkozik a témával, mivel egy kiemelt figyelmet érdemlő területről van szó. A formálódó