tankönyv
Az iskolai történelemtanítás helyzete Kárpátalján
A keleti blokk összeomlása után a posztszovjet térségben ismét napirendre került a nemzetépítés elvi és gyakorlati programja, illetve a nemzeti identitás (újra)definiálása. A függetlenné vált nemzetállamok vezetői mindebben természetesen kiemelt
Miből tanulnak majd a 11.-esek? – Egy friss tankönyvelemzés tanulságai
2018. április 28-án Javuló tendencia? – Górcső alatt az OFI Kísérleti Történelem 11. című tankönyve címmel rendezte meg a Történelemtanárok Egyletének (TTE) Tankönyvelemző Műhelye az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI)
Egerben otthonra találnak a doktoranduszok
Kétnapos doktoranduszkonferenciát tartottak Egerben az Eszterházy Károly Egyetemen két doktorandusz önkormányzat szervezésében. Három (irodalom-, történelem-, neveléstudomány és neveléstörténet) diszciplína doktoranduszai érkeztek csütörtök reggel a nagy múltú város egyetemének gyönyörű barokk
Üzleti fogások és tankönyvi csodabogarak – Tankönyvkiadók versenye a Horthy-korszakban
„Mérlegelésük serpenyőjébe csakis a qualitásnak a megállapítása kerül. Nincsenek mellékszempontok, se befolyásos nevű tankönyvírók, se ügynöki fogások és erőszakoskodások. A tankönyvek versenyében az győz, amelyik a legjobbnak találtatik, amelyik segítő
Új színfolt a palettán
Az utóbbi időben több alkalommal került fókuszba a történelemtanítás helyzete, a taneszközök fejlesztésének kérdése, illetve a jogi szabályozás változása. Kevés olyan fórum akad azonban, ahol ezeket a kérdéseket az érintettek,
Nyakunkon az érettségi! – De milyen változások várhatók történelem tantárgyból?
2017 májusa egy újabb érettségi vizsgaidőszakot jelent, ám például történelem tantárgyból számos olyan új szabályozás lép életbe, amely jelentősen eltérővé teszi e tárgy kimeneti mérését mind közép, mind pedig emelt
Új koncepciók a történelemtanításban
A történelemtanításban jelentős változásokat tapasztalhatunk. Nemrég napvilágot látott a Történelemtanításról a XXI. század elején címet viselő kötet Péterfi Gábor és Fekete Bálint szerkesztésében. A könyvet kezünkbe véve egy izgalmas, sokoldalú,
„Az összeesküvés-elméleteknek megvan az az előnyük, hogy általuk érthetőnek tűnik a világ” – interjú Paksa Rudolffal
Történész, szakkönyv- és tankönyvíró, az MTA BTK Történettudományi Intézet tudományos munkatársa, a XX. századi magyar történelem elismert szakértője. Paksa Rudolffal pályafutásáról, a magyar szélsőjobboldalról, a rózsadombi paktum mítoszáról és az
Történelemtankönyvek nyomában – interjú Albert B. Gáborral
Általános iskolai tanárként kezdett a tankönyvek történetével foglalkozni, majd tudományos pályára lépve a Horthy-korszak történelemtanítása kapcsán tisztázott számos kérdést. Albert B. Gáborral, a Kaposvári Egyetem Pedagógia-Pszichológia Tanszékének egyetemi docensével Szőts
Megújul(t)-e a történelemtanár eszköztára?
2015. március 20-án, pénteken került megrendezésre az ELTE BTK-n a Doktoranduszok Országos Szövetsége Történelem- és Politikatudományi Osztály (DOSz TePo) kilencedik DOSz Caféja, amelynek témája a történelemtanítás helyzete, dilemmái és jövője