általános iskola
Applikációk történelemórán: kvíz a Quizizz-zel (frissítve)
Augmented reality, gamifikáció, m-learning. Néhány kifejezés azok közül, amelyek közelebb vihetik a pedagógusokat a „digitális bennszülöttekhez”, azaz a diákjaikhoz, és amelyek természetesen a virtuális valóság 21. századi térnyerésével vannak összefüggésben.
Iránytű egy „mostoha területhez” – A történelemtanárok és a pénzügyi műveltség
A Történelemoktatók Szakmai Egyesülete szervezésében szakmai továbbképzésnek adott otthont az Eötvös Collegium 2017. november 25-én. Kabdebó Ferenc közgazdász- és történelemtanár, a Pénziránytű Alapítvány oktatója tartott előadást történelemtanároknak az érvényes történelem kerettanterv
Mesterkurzus a „nagy háborúról” történelemtanároknak
2017. november 11-én a Várkert Bazár adott otthont A Nagy Háború kérdőjelei című konferenciának, a Rubicon és a Történelemoktatók Szakmai Egyesülete szervezésében. A rendezvény helyszínéül szolgáló előadóteremben a megnyitóra az összes
Történelemversenyek a 2017/2018-as tanévben
A mai napon kezdődik meg az ország egyik legnívósabb történelemversenye, az Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny (OKTV). Bár erre a nevezés lezárult, még akadnak olyan kiírások, amelyekre érdemes odafigyelni. Az alábbiakban
Úton az élményszerű történelemtanítás felé
2017. október 17-én az Esterházy Magánalapítvány konferenciát rendezett a Magyar Tudományos Akadémián a történelemoktatás aktuális kihívásaival kapcsolatban. Az Innovációk és inspirációk a történelemoktatásban címet viselő rendezvény meghirdetett programja már előre jelezte, hogy az
Új koncepciók a történelemtanításban
A történelemtanításban jelentős változásokat tapasztalhatunk. Nemrég napvilágot látott a Történelemtanításról a XXI. század elején címet viselő kötet Péterfi Gábor és Fekete Bálint szerkesztésében. A könyvet kezünkbe véve egy izgalmas, sokoldalú,