Facebook Instagram YouTube
Megosztás
Ujkor.hu
  • Beszámoló
  • Aktuális
  • Lapozó
  • Magyar történelem
  • Világtörténelem
  • Portré
  • Oktatás
  • Mozgókép
  • TheHistoryGeek

tantárgy-pedagógia

A történelemdidaktikáról, más néven tantárgy-pedagógiáról vagy szakmódszertanról – dióhéjban

A történelemdidaktika a történelemtanítás- és tanulás céljait, alanyait, tartalmát és módszereit vizsgáló tudományág. Kérdései: Miért tanítunk történelmet? Mi jellemzi a történelem tanulóit és tanárait? Mi legyen a tanítás tartalma (ismeretanyaga)?
Gyertyánfy András 2021-09-012021-10-26 Gyertyánfy András Oktatás

Legyél te is Picasso! – Rajzolás és festés történelemórán

A rajzolás és a festés ritkán kerül elő történelemórákon, bár a legtöbb gyerek szereti ezeket. Ez nemcsak a kisgyermekek, hanem az általános iskolások körében is megfigyelhető. Azt gondolhatnánk, hogy felgyorsult
Hunyadi-Buzás Éva 2021-08-18 Hunyadi-Buzás Éva Oktatás

A negyedik tanévünk – az Oktatás rovat összegzése és felhívása

Az Oktatás rovat 2017/2018-as tanév kezdetén indult el az Újkor.hu – A velünk élő történelem portálon. Az elmúlt négy év alatt rengeteg cikkünk jelent meg, de most – akárcsak az előző
Fekete Bálint 2021-06-15 Fekete Bálint Oktatás

Nézőpontok – A történelemdidaktika trendjei

Immár harmadik alkalommal szervezte meg a történelemdidaktika aktuális trendjeire fókuszáló éves „seregszemléjét” a Magyar Történelmi Társulat Tanári Tagozata. Az idei – április 16–17-én megtartott – tagozati konferencia a Nézőpontok címet kapta és
Dallman Kristóf 2021-04-29 Dallman Kristóf Oktatás

Széljegyzetek egy megelevenített csatához

A pozsonyi csata kétségkívül uralja a nyilvánosság történelemmel foglalkozó részét, számos jobbító szándékú vagy vitriolos kritika, illetve támogató vélemény jelent meg különféle sajtó- és közösségimédia-felületeken. Le kell szögezni, nem kívánunk
Fekete Bálint – Maróti Zsolt Viktor 2021-01-242021-01-24 Fekete Bálint – Maróti Zsolt Viktor Oktatás

Történelemtanítás a digitális térben II. – Egy megismételt felmérés körvonalazódó tanulságai

Az újabb, részleges digitális átállás kevésbé érte váratlanul és felkészületlenül a pedagógusokat, mint tavasszal. Mivel korábban nem volt hasonlóra példa, tavasszal megkérdeztük a pedagógusokat, mire is van szükségük az online
Fekete Bálint 2020-11-252021-10-26 Fekete Bálint Oktatás

Zsurnalizmus történelemórán – A tanulói cikkek előnyei

A távoktatásra való átállás meglehetősen váratlanul érte a magyar közoktatást, és ez nemcsak az idősebb kollégákat, hanem a fiatal, gyakorló tanárokat is megrázta, nem beszélve arról, hogy a vírus teremtette
Gacsal Dóra 2020-07-20 Gacsal Dóra Oktatás

Történelemtanítás a digitális térben – Egy igényfelmérés halovány tanulságai

A történelemtanítás alighanem meg fog változni a digitális munkarendre való átállás következményeként. Nem túl merész azt állítani, hogy a pedagógustársadalom nagy részét – sajnos – mind technikailag, mind módszertanilag készületlenül
Fekete Bálint 2020-05-212021-10-26 Fekete Bálint Oktatás

Budapest Főváros Levéltára levéltár-pedagógiai foglalkozásai

A levéltár-pedagógia kifejezés igencsak új keletű, dokumentáltan a Magyar Levéltárosok Egyesületének 2013. évi vándorgyűlésén hangzott el elsőként. Az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetően az archívumok is egyre több figyelmet fordítanak erre
Rácz Attila – Mautner Zoltán 2019-03-072019-03-09 Rácz Attila – Mautner Zoltán Oktatás

Helyzetértékelés és jövőkép – Beszélgetés az MTT Tanári Tagozatának elnökségi tagjaival

1867, 1956, 2017. Három évszám, amely roppant fontos a Magyar Történelmi Társulat Tanári Tagozatának életében: az első a Társulat alapítása, a második a Tagozat életre hívása, a harmadik pedig az
Fekete Bálint 2019-01-17 Fekete Bálint Oktatás

Bejegyzés navigáció

Régebbi bejegyzések
Programok
<< 2023 febr >>
hkscpsv
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 1 2 3 4 5
Támogasson minket!

Újkor.hu

Legolvasottabb
  • Érettségi feladatok és megoldások gyűjteménye történelemből (2005–2016) Érettségi feladatok és megoldások gyűjteménye történelemből (2005–2016)
  • „A győztesek lehetnek buták” – interjú Gerő Andrással „A győztesek lehetnek buták” – interjú Gerő Andrással
  • Kerek évfordulók, ünnepek és emléknapok 2023-ban Kerek évfordulók, ünnepek és emléknapok 2023-ban
  • Kivégzések Magyarországon 1945 és 1988 között Kivégzések Magyarországon 1945 és 1988 között
  • Medieval – A félszemű cseh zsoldos esete a magyarok királyával Medieval – A félszemű cseh zsoldos esete a magyarok királyával
  • „Felboncoltam őket… igen, tényleg egészségesek voltak.” – Josef Mengele áltudományos kísérletei Auschwitzban „Felboncoltam őket… igen, tényleg egészségesek voltak.” – Josef Mengele áltudományos kísérletei Auschwitzban
Oktatási segédanyagok
  • Népszerű
  • Friss
  • Címkefelhő
Támogatók
Nemzeti Együttműködési Alap
Miniszterelnökség
Emberi Erőforrás Támogatáskezelő
Nemzeti Kulturális Alap
Partnereink
Nemzeti Emlékezet Bizottsága
MTA-PPKE Fraknói Vilmos Kutatócsoport
ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnázium
I. Tóth Zoltán Kör
DE Történelmi Intézet
Újkor.hu
  • Impresszum
  • Rólunk
  • Szerzőknek
  • Honlapszabályzat
  • Hirdetőknek
  • Támogasson minket!

Weboldal készítés és keresőoptimalizálás : TrendLine Solutions

Design: Samtow design