a történelemtanítás elmélete
Az elsajátítási motiváció tulajdonságai és a tanulásban betöltött szerepe
Amennyiben visszatekintünk az emberiség történetére, láthatjuk, hogy azok az emberek gördítették tovább a történelem kerekét, akik új ismeretekre kívántak szert tenni. Hajtotta őket a tudásvágy, valami belső hajtóerő, ami újabb
Kockás ing vagy optimizmus – A TheHistoryGeek interjúja Maróti Zsolt Viktorral
Történelmi időket élünk, akár a hazai, akár a nemzetközi eseményekre tekintünk. Idén januárban a pedagógusok figyelmeztető sztrájkot szerveztek. Ezután a februárban kitört orosz–ukrán háború mellett a hazai közbeszéd fontos tárgyát
A történelemdidaktikáról, más néven tantárgy-pedagógiáról vagy szakmódszertanról – dióhéjban
A történelemdidaktika a történelemtanítás- és tanulás céljait, alanyait, tartalmát és módszereit vizsgáló tudományág. Kérdései: Miért tanítunk történelmet? Mi jellemzi a történelem tanulóit és tanárait? Mi legyen a tanítás tartalma (ismeretanyaga)?