hajózás
1492 – A Paradicsom meghódítása
Az 1492. esztendő mérföldkő a spanyol történelemben. Nem véletlenül nevezték Spanyolországban a csodák évének. Ebben az évben a „katolikus királyok”, Kasztíliai Izabella és Aragóniai Ferdinánd hadai elfoglalták a mórok utolsó
Egy páratlan régészeti lelet: magyarországi réz Fugger pénzen India felé
1533-ban süllyedt el Afrikában a Bom Jesus, az Indiába tartó portugál hajó. A roncs kincseiről korábban a CNN és a National Geographic is írt. Azóta kiderült: a hajón több tonna,
Egy rabszolga-kereskedő Lajos király udvarában
A Magyar Királysághoz tartozó Dalmácia területén számos firenzei születésű kereste boldogulását, közéjük tartozott Taddeo di Jacopo da Firenze, aki 1377-ben 144 velencei dukátot kitevő kereskedelmi ügyletet bonyolított le Zárában, három
Harc a Dunáért – A dunai hajózás a 19-20. században
Ezt az írást egy személyes megjegyzéssel kell kezdenem, ti. a „Harc a Dunáért” témát nem én találtam ki. A dunai kikötők és a városfejlődés kapcsolatával, a folyópartok iparosításának térhatásaival, s
A budapesti országos kereskedelmi és ipari kikötő építése
Kilenc évtizeddel ezelőtt, 1928-ban adta át a forgalomnak Horthy Miklós kormányzó a csepeli vámmentes kikötőt, amelynek a tervezése és felépítése hosszú évtizedeket vett igénybe különböző gazdasági és politikai okok miatt.
A SZENT ISTVÁN csatahajó nyomában
2018. szeptember 20-án, második alkalommal rendezték meg a HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum impozáns Márványtermében az egyre népszerűbb HadTörténész Sörestet. Ezúttal a SZENT ISTVÁN csatahajó történetében és a víz alatti