tankönyvtörténet
Hová tűntek a római rabszolgák? – Az ókori Róma témaköre általános iskolai tankönyvekben
Császárok, gladiátorok, rabszolgák, istenek, Colosseum, legiók és hasonlók jutnak eszünkbe először, ha az ókori Rómára gondolunk. Hogyan formálódik ki ez a kép egy olyan ötödikes fejében, akit a 21. század
Történelemtankönyvek és tudatformálás – Unger Mátyásra emlékezve
Az 1921. január 30-án született Unger Mátyás nevét 1990 és 2011 között a Pro Renovanda Cultura Hungariae „Unger Mátyás Szakalapítvány” őrizte, ahova gyakorló történelemtanárok és módszertanosok nyújthatták be pályázatukat. Tankönyvein
Üzleti fogások és tankönyvi csodabogarak – Tankönyvkiadók versenye a Horthy-korszakban
„Mérlegelésük serpenyőjébe csakis a qualitásnak a megállapítása kerül. Nincsenek mellékszempontok, se befolyásos nevű tankönyvírók, se ügynöki fogások és erőszakoskodások. A tankönyvek versenyében az győz, amelyik a legjobbnak találtatik, amelyik segítő
“A középiskolai tankönyveknek is van ősgesztája” – interjú Illik Péterrel
Illik Péterrel beszélgettünk nemsokára megjelenő két új könyvéről; arról, hogy a kora újkorról alkotott képünk miként határozza meg jelenünk értelmezését. Másik művében a történész az elmúlt huszonöt év tankönyveit vette
Pillanatképek a Nagy Háborúból – A harctéri naplótól a tankönyvekig
2016. május 14-én, a mostoha időjárás ellenére is sikeres kulturális délután részesei lehettek a megjelentek Baján, amely során három történész öt ismeretterjesztő előadását hallgathatták meg. A rendezvény a Bácskaiak a bácskaiakért
A szlovák nemzeti történelem kezdetei
A középiskolai történelem tankönyvek meghatározóak a belőlük tanulók gondolkodásának formálásában, éppen ezért fontos kérdés, hogy hogyan jelent meg a szlovák nemzeti történelem kezdeti időszaka a Csehszlovákia szlovák felében, majd Szlovákiában