játék
Game Studies – videojátékokról szakszerűen | Az elBeszélő podcast vendége Jancsovics Klaudia
Számítógépes játékok és tudományos kutatás? Ez biztosan valami rossz vicc – vetődhet fel még ma is sokakban a kérdés, holott a játékkutatásnak, valamint a játékoknak a (történelem)oktatásban betöltött szerepének vizsgálata
Indiana Jones az Afrika Korps ellen – a Call of Duty 2 videojátékról történész szemmel
Az egyik legismertebb videojáték sorozat a Call of Duty, még talán azok is hallottak róla, akiket egyáltalán nem érdekelnek a videojátékok. Kezdetekben a játék a második világháborúba kalauzolta el a
Digitális szeppuku avagy szomorú legyen a szamuráj, ha az Y-generáció kezében Japán sorsa? | A Shogun: Total War, és a Total War: Shogun 2 történész szemmel
Nem példa nélküli a videójáték kritika történészek tollából, történelmi témájú videójátékokról. A videójátékok nyújtotta képzelet és a hazai történeti gondolkodás metszete – akárcsak a Történelmi Animációs Egyesület és a Digitális
Milyen játékokkal lehetett játszani 50 éve? – A Kádár (játék)katonái című kiállításról
A játék sokszor perifériára kerül egy adott korszak tárgyi kultúrájának bemutatása során, noha még a játékokban is ott rejlik a történelem. Kevesen gondolnák, de jól bizonyítja ezt az állítást, hogy
A múlt újrajátszása és a jelen megváltoztatása – Az Előzd meg Trianont! társasjátékkal
„Előzd meg Trianont!” Ez a mondat bizonyára sokakban mély érzéseket kavar fel, és újra felvet bizonyos sokszor feltett kérdéseket. Meg lehetett volna akadályozni az Osztrák–Magyar Monarchia feldarabolását? Meg lehetett volna
A Red Dead Redemption 2. játék történelmi hátteréről
Talán nem túlzó állítás, hogy az 1980-as években született korosztályból sokak meghatározó gyerekkori olvasmányélménye volt James Fenimore Cooper öt kötetből álló Bőrharisnya-ciklusa, ami szüleink könyvtárában általában a Nagy indiánkönyv címmel
Játékosítás a történelemoktatásban? Igény elvi szinten volna rá…
Paksa Rudolf történésszel, szakkönyv- és tankönyvíróval, a Történettudományi Intézet tudományos munkatársával beszélgettem egy új magyar történelmi társasjáték, a Rebellió kapcsán, mely egy izgalmas ötleten alapul: mi történne, ha belehelyezkedhetnénk az 1848-49-es
Applikációk történelemórán: Játékos kvíz készítése a Playfactile-lel
A 2019-20-as tanév nem hagyományos módon ért véget az általános- és középiskolás korosztály számára. A digitális eszközökkel is megtámogatott távoktatás nem akármilyen kihívás elé állította a diákokat, a szülőket és
Változatlan elhivatottság, modernizálódó történelemtanítás – Beszámoló az MTT Tanári Tagozatának konferenciájáról
Megélénkül a történelemtanítás körüli diskurzus, hiszen a Magyar Történelmi Társulat (MTT) 2017. november 18-án „felélesztette” a szervezet Tanári Tagozatát. Csukovits Enikő, az MTT főtitkára a Tagozat Mentés másként: Történelemtanítás a
Applikációk történelemórán: kvíz a Quizizz-zel (frissítve)
Augmented reality, gamifikáció, m-learning. Néhány kifejezés azok közül, amelyek közelebb vihetik a pedagógusokat a „digitális bennszülöttekhez”, azaz a diákjaikhoz, és amelyek természetesen a virtuális valóság 21. századi térnyerésével vannak összefüggésben.