Facebook Instagram Google+
Ujkor.hu
  • Beszámoló
  • Aktuális
  • Lapozó
  • Magyar történelem
  • Világtörténelem
  • Portré
  • Oktatás
  • Mozgókép

szakmódszertan

Széljegyzetek egy megelevenített csatához

A pozsonyi csata kétségkívül uralja a nyilvánosság történelemmel foglalkozó részét, számos jobbító szándékú vagy vitriolos kritika, illetve támogató vélemény jelent meg különféle sajtó- és közösségimédia-felületeken. Le kell szögezni, nem kívánunk
Fekete Bálint – Maróti Zsolt Viktor 2021-01-242021-01-24 Fekete Bálint – Maróti Zsolt Viktor Oktatás

Történelemtanítás a digitális térben II. – Egy megismételt felmérés körvonalazódó tanulságai

Az újabb, részleges digitális átállás kevésbé érte váratlanul és felkészületlenül a pedagógusokat, mint tavasszal. Mivel korábban nem volt hasonlóra példa, tavasszal megkérdeztük a pedagógusokat, mire is van szükségük az online
Fekete Bálint 2020-11-252020-11-26 Fekete Bálint Oktatás

Applikációk történelemórán: virtuális játéktábla a Deck.toys segítségével

A 2020 márciusától júniusáig terjedő időszak új kihívás elé állította az ország valamennyi pedagógusát. A tanároknak diákjaiktól távol, legtöbbször otthonról kellett megtartaniuk azokat az foglalkozásokat, amelyeket hagyományosan osztálytermi keretek között
Maróti Zsolt Viktor 2020-07-302020-07-30 Maróti Zsolt Viktor Oktatás

Zsurnalizmus történelemórán – A tanulói cikkek előnyei

A távoktatásra való átállás meglehetősen váratlanul érte a magyar közoktatást, és ez nemcsak az idősebb kollégákat, hanem a fiatal, gyakorló tanárokat is megrázta, nem beszélve arról, hogy a vírus teremtette
Gacsal Dóra 2020-07-20 Gacsal Dóra Oktatás

A harmadik tanévünk – az Oktatás rovat összegzése és felhívása

A 2017/2018-as tanév kezdetén indult el az Újkor.hu – A velünk élő történelem Oktatás rovata, és akárcsak az előző években, idén is összefoglaljuk, milyen tartalmakkal kínáltunk az Olvasóknak. Természetesen ismét
Fekete Bálint 2020-06-15 Fekete Bálint Oktatás

Színezd újra! – Fénnyel írt történelemóra

A fényképek történelemórai felhasználása értelemszerűen forrásértékük miatt a mindennapi oktatási gyakorlat szerves részét képezi általános és középiskolában egyaránt. A felsőbb évfolyamokon egyre inkább fontossá válnak, mint információhordozók, vagyis fontos követelményként
Maróti Zsolt Viktor 2020-05-282020-11-27 Maróti Zsolt Viktor Oktatás

Történelemtanítás a digitális térben – Egy igényfelmérés halovány tanulságai

A történelemtanítás alighanem meg fog változni a digitális munkarendre való átállás következményeként. Nem túl merész azt állítani, hogy a pedagógustársadalom nagy részét – sajnos – mind technikailag, mind módszertanilag készületlenül
Fekete Bálint 2020-05-212020-11-21 Fekete Bálint Oktatás

Gamification és történelemoktatás

A 21. század számos kihívás elé állítja a világ társadalmát, amelyeknek az oktatásban is erős hatásai vannak. Ezekre időről-időre különböző megoldások születnek, a legradikálisabbat pedig jelenleg éljük át. Az állapot
Lénárth Ádám 2020-05-14 Lénárth Ádám Oktatás

Hogyan írjunk történelmet? – Kézikönyv a történelemtudományhoz

Történelem szakos hallgatóként – függetlenül attól, hogy alapszakra vagy tanári osztatlan képzésre járunk – egyetemi éveink elején meg kell ismerkednünk a történelemtudomány alapvető fogalmaival, kutatásmódszertanával, majd meg kell tanulnunk tudományos
Szemethy Tamás 2020-02-142020-08-12 Szemethy Tamás Oktatás

Szombathelytől Izraelig – A zsidóság történetének oktatása és a Yad Vashem továbbképzése egy magyar pedagógus szemével

Miképp tudja egy diák elképzelni, megérteni, felfogni, hogy mi az a holokauszt? Hogyan lehet emlékezni az áldozatokra egy általános iskolában? Ezekre és megannyi kérdésre kapott választ Várnainé Balogh Beáta, a
Rapos Vivien 2020-01-162020-01-17 Rapos Vivien Oktatás

Bejegyzés navigáció

Régebbi bejegyzések
Programok
<< 2021 Már >>
hkscpsv
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Támogasson minket!

Újkor.hu

Legolvasottabb
  • Érettségi feladatok és megoldások gyűjteménye történelemből (2005–2016) Érettségi feladatok és megoldások gyűjteménye történelemből (2005–2016)
  • A 20. század legnagyobb tömeggyilkosa: a spanyolnátha A 20. század legnagyobb tömeggyilkosa: a spanyolnátha
  • Rekonstruált múltunk: a Digitális Legendárium Rekonstruált múltunk: a Digitális Legendárium
  • Lásd a láthatatlant! – A Pazirik és a történelmi rekonstrukciók Lásd a láthatatlant! – A Pazirik és a történelmi rekonstrukciók
  • „Felboncoltam őket… igen, tényleg egészségesek voltak.” – Josef Mengele áltudományos kísérletei Auschwitzban „Felboncoltam őket… igen, tényleg egészségesek voltak.” – Josef Mengele áltudományos kísérletei Auschwitzban
  • Hunyadi János hosszú hadjárata és a kísérleti régészet útjai Hunyadi János hosszú hadjárata és a kísérleti régészet útjai
Oktatási segédanyagok
  • Népszerű
  • Friss
  • Címkefelhő
Támogatók
Nemzeti Együttműködési Alap
Miniszterelnökség
Emberi Erőforrás Támogatáskezelő
Nemzeti Kulturális Alap
Partnereink
Nemzeti Emlékezet Bizottsága
MTA-PPKE Fraknói Vilmos Kutatócsoport
ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnázium
I. Tóth Zoltán Kör
DE Történelmi Intézet
Újkor.hu
  • Impresszum
  • Rólunk
  • Szerzőknek
  • Honlapszabályzat
  • Hirdetőknek
  • Támogasson minket!

Weboldal készítés és keresőoptimalizálás : TrendLine Solutions

Design: Samtow design