szakmódszertan
A második tanévünk – az Oktatás rovat felhívása
A 2017/2018-as tanév kezdetén indult el az Újkor.hu – A velünk élő történelem Oktatás rovata, és akárcsak az előző évben, idén is összefoglaljuk, milyen tartalmakat kínáltunk az Olvasóknak. Természetesen ismét
Új megoldások a XXI. századi köznevelésben – A Digitális Tanári első konferenciája
Új megoldások a XXI. századi köznevelésben címmel került megrendezésre 2019. június 6-án a Digitális Tanári első konferenciája a Pázmány Péter Katolikus Egyetem támogatásával. A rendezvényen különböző egyetemekről érkezett tanárszakos hallgatók
Budapest Főváros Levéltára levéltár-pedagógiai foglalkozásai
A levéltár-pedagógia kifejezés igencsak új keletű, dokumentáltan a Magyar Levéltárosok Egyesületének 2013. évi vándorgyűlésén hangzott el elsőként. Az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetően az archívumok is egyre több figyelmet fordítanak erre
Kifordítom, befordítom, mégis bunda a bunda – Az Élő Történelem a múzeumokban
Több mint hat éve foglalkozom intenzíven a múzeumi munkám mindennapi részeként – ahogy ma nevezzük – az Élő Történelem fejlesztésével, kidolgozásával. Amikor felkérést kaptam, hogy írjak egy összefoglalót a témáról,
Helyzetértékelés és jövőkép – Beszélgetés az MTT Tanári Tagozatának elnökségi tagjaival
1867, 1956, 2017. Három évszám, amely roppant fontos a Magyar Történelmi Társulat Tanári Tagozatának életében: az első a Társulat alapítása, a második a Tagozat életre hívása, a harmadik pedig az
Változatlan elhivatottság, modernizálódó történelemtanítás – Beszámoló az MTT Tanári Tagozatának konferenciájáról
Megélénkül a történelemtanítás körüli diskurzus, hiszen a Magyar Történelmi Társulat (MTT) 2017. november 18-án „felélesztette” a szervezet Tanári Tagozatát. Csukovits Enikő, az MTT főtitkára a Tagozat Mentés másként: Történelemtanítás a
Időcsapda – A történelemtanítás kihívásai a szakgimnáziumokban
Szakgimnázium, pár méterre Budapest egyik legforgalmasabb főútjától. Itt gépészetet, informatikát és ügyviteli ismereteket tanulnak a diákok. 10 évvel ezelőtt ezen a helyen, a Rákos-patak partjától nem messze ért az a
Mire jók a tanári publikációk?
A tanári tapasztalatokat bemutató írások nyilvánvalóan nagymértékben segítik szerzőik szakmai fejlődését. De vajon mások számára is hasznosak? Az angliai példa szerint azzá válhatnak, sőt tudományos értékre tehetnek szert.
A holokauszt tanítása – emberi sorsok tanítása
A cím akár a mottója is lehetne a Center for Judaic, Holocaust, and Peace Studies (Appalachian State University, USA) tizenhetedik nyári szimpóziumának, amely július 21. és 26. között zajlott a téma
Az első tanévünk – az Oktatás rovat felhívása
A 2017/2018-as tanév kezdetén új rovattal bővült az Újkor.hu – A velünk élő történelem portál, illő tehát, hogy az akadémiai év végén számot adjunk teljesítményünkről, egyúttal ösztönözzünk mindenkit, hogy írásaival