Facebook Instagram Google+
Ujkor.hu
  • Beszámoló
  • Aktuális
  • Lapozó
  • Magyar történelem
  • Világtörténelem
  • Portré
  • Oktatás
  • Mozgókép

tanári publikáció

Széljegyzetek egy megelevenített csatához

A pozsonyi csata kétségkívül uralja a nyilvánosság történelemmel foglalkozó részét, számos jobbító szándékú vagy vitriolos kritika, illetve támogató vélemény jelent meg különféle sajtó- és közösségimédia-felületeken. Le kell szögezni, nem kívánunk
Fekete Bálint – Maróti Zsolt Viktor 2021-01-242021-01-24 Fekete Bálint – Maróti Zsolt Viktor Oktatás

Villa, possessio, oppidum – A helytörténeti ismeretek tanításának lehetőségei történelemórán Szentendre példáján

Szentendre, a Dunakanyar egyik olyan ékköve, amely nemcsak ragyogó turisztikai célpont lehet egy-egy osztálykirándulásnak, hanem arra is lehetőséget ad, hogy a fővároshoz vagy a középkori egyházi és királyi székhelyekhez való
Török Márta 2020-10-082020-10-11 Török Márta Oktatás

Talentumok és motiváció – avagy jó gyakorlat egy katolikus szakgimnáziumban

Projektpedagógia, kooperatív munka, gamifikáció, játék és tanulás, motiváció. Nekünk, gyakorló pedagógusoknak mind-mind ismerős fogalom, talán már kicsit túl sokat is emlegetjük őket. Nem azt szeretném bizonyítani, hogy kell-e ezeket ismerni
Hordós Andrea 2020-08-05 Hordós Andrea Oktatás

Zsurnalizmus történelemórán – A tanulói cikkek előnyei

A távoktatásra való átállás meglehetősen váratlanul érte a magyar közoktatást, és ez nemcsak az idősebb kollégákat, hanem a fiatal, gyakorló tanárokat is megrázta, nem beszélve arról, hogy a vírus teremtette
Gacsal Dóra 2020-07-20 Gacsal Dóra Oktatás

A harmadik tanévünk – az Oktatás rovat összegzése és felhívása

A 2017/2018-as tanév kezdetén indult el az Újkor.hu – A velünk élő történelem Oktatás rovata, és akárcsak az előző években, idén is összefoglaljuk, milyen tartalmakkal kínáltunk az Olvasóknak. Természetesen ismét
Fekete Bálint 2020-06-15 Fekete Bálint Oktatás

Színezd újra! – Fénnyel írt történelemóra

A fényképek történelemórai felhasználása értelemszerűen forrásértékük miatt a mindennapi oktatási gyakorlat szerves részét képezi általános és középiskolában egyaránt. A felsőbb évfolyamokon egyre inkább fontossá válnak, mint információhordozók, vagyis fontos követelményként
Maróti Zsolt Viktor 2020-05-282020-11-27 Maróti Zsolt Viktor Oktatás

Gamification és történelemoktatás

A 21. század számos kihívás elé állítja a világ társadalmát, amelyeknek az oktatásban is erős hatásai vannak. Ezekre időről-időre különböző megoldások születnek, a legradikálisabbat pedig jelenleg éljük át. Az állapot
Lénárth Ádám 2020-05-14 Lénárth Ádám Oktatás

Emléknap, tematikus projekt távoktatásban

A távolléti oktatás helyzetében történelemtanárként nem kell lemondanunk a tervezett tematikus projektek megvalósításáról vagy a történelmi évfordulók, megemlékezések megszervezéséről, lebonyolításáról. Sőt, bizonyos szempontból egyszerűbb, egyértelműbb a dolgunk, és a produktum
D. Mohay Borbála 2020-04-192020-04-20 D. Mohay Borbála Oktatás

Applikációk történelemórán: a Zoom

A Zoom az egyik legjobb megoldás arra, hogy a koronavírus miatt kialakult helyzetben a nagyságrendileg 150 000 pedagógus tartani tudja a kapcsolatot a diákjaival. Alábbiakban röviden és egyszerűen bemutatom a Zoom nevű
Szemethy Tamás 2020-03-182020-03-28 Szemethy Tamás Oktatás

Öt alkalmazás és számos módszertani ötlet távoktató történelemtanároknak

Ebben a cikkben a történelemtanároknak szeretnénk segítséget nyújtani, akik hétfőtől kezdve otthon tartózkodó diákjaikat kell segítsék a felkészülésben. Öt egyszerű, diákok számára is hozzáférhető alkalmazás köré csoportosítottam azokat az egyszerű
Maróti Zsolt Viktor 2020-03-152020-03-15 Maróti Zsolt Viktor Oktatás

Bejegyzés navigáció

Régebbi bejegyzések
Programok
<< 2021 Már >>
hkscpsv
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Támogasson minket!

Újkor.hu

Legolvasottabb
  • Érettségi feladatok és megoldások gyűjteménye történelemből (2005–2016) Érettségi feladatok és megoldások gyűjteménye történelemből (2005–2016)
  • A 20. század legnagyobb tömeggyilkosa: a spanyolnátha A 20. század legnagyobb tömeggyilkosa: a spanyolnátha
  • Rekonstruált múltunk: a Digitális Legendárium Rekonstruált múltunk: a Digitális Legendárium
  • Lásd a láthatatlant! – A Pazirik és a történelmi rekonstrukciók Lásd a láthatatlant! – A Pazirik és a történelmi rekonstrukciók
  • „Felboncoltam őket… igen, tényleg egészségesek voltak.” – Josef Mengele áltudományos kísérletei Auschwitzban „Felboncoltam őket… igen, tényleg egészségesek voltak.” – Josef Mengele áltudományos kísérletei Auschwitzban
  • Hunyadi János hosszú hadjárata és a kísérleti régészet útjai Hunyadi János hosszú hadjárata és a kísérleti régészet útjai
Oktatási segédanyagok
  • Népszerű
  • Friss
  • Címkefelhő
Támogatók
Nemzeti Együttműködési Alap
Miniszterelnökség
Emberi Erőforrás Támogatáskezelő
Nemzeti Kulturális Alap
Partnereink
Nemzeti Emlékezet Bizottsága
MTA-PPKE Fraknói Vilmos Kutatócsoport
ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnázium
I. Tóth Zoltán Kör
DE Történelmi Intézet
Újkor.hu
  • Impresszum
  • Rólunk
  • Szerzőknek
  • Honlapszabályzat
  • Hirdetőknek
  • Támogasson minket!

Weboldal készítés és keresőoptimalizálás : TrendLine Solutions

Design: Samtow design