történelemoktatás
Felfedeztük Amerikát! – Játékosított témafeldolgozás az Újvilág felfedezéséhez
Játékosított témafeldolgozáshoz az Újvilág felfedezése ideális választás, és ezt az alábbi munkák bizonyítják. A korábban bemutatott megoldásokhoz hasonlóan (itt, itt, vagy akár itt) most is az volt a cél, hogy
Sorsfordító változások nyomában – A TTE 31. konferenciája
Immáron 31. alkalommal került megrendezésre a Történelemtanárok Egylete (TTE) által a Történelemtanárok Országos Konferenciája. A 2021. október 2-i rendezvény első részében az előadók olyan jelentős történelmi változások hatásait vizsgálták, mint
Szőttük, fontuk a történelmet – Egy kézműves projekt tapasztalatai
Kézműves projektet működtetni digitális munkarend idején nem egyszerű feladat, de megéri. Erre bizonyíték a Dabasi Táncsics Mihály Gimnáziumban a koronavírus ellenére elindított foglalkozás-sorozat, aminek a megvalósítását egy nemzeti tehetségprogramban meghirdetett
Hogyan készül egy modern képes krónika? – Interjú Az idő kereke alkotóival
Az idő kereke című történelmi album a magyar történelmet képekben, méghozzá színes tablókba rendezve mutatja be. A Református Tananyagfejlesztő Csoport és a Digitális Legendárium Kft. együttműködésében megjelent kötet szakmai megoldásairól,
„Arról, hogy melyik tankönyv jó, majd a tanárok és a diákok fognak dönteni.” – Elstartol a kattan.hu
A Magyar Katolikus Püspöki Konferencia három éve középiskolai történelem-tananyag fejlesztésébe kezdett, melynek eredményeképpen egy új tankönyvsorozat válik használhatóvá minden hazai oktatási intézményben. A tanulók tankönyvei már meg is érkeztek az
A történelemdidaktikáról, más néven tantárgy-pedagógiáról vagy szakmódszertanról – dióhéjban
A történelemdidaktika a történelemtanítás- és tanulás céljait, alanyait, tartalmát és módszereit vizsgáló tudományág. Kérdései: Miért tanítunk történelmet? Mi jellemzi a történelem tanulóit és tanárait? Mi legyen a tanítás tartalma (ismeretanyaga)?
Legyél te is Picasso! – Rajzolás és festés történelemórán
A rajzolás és a festés ritkán kerül elő történelemórákon, bár a legtöbb gyerek szereti ezeket. Ez nemcsak a kisgyermekek, hanem az általános iskolások körében is megfigyelhető. Azt gondolhatnánk, hogy felgyorsult
Történelemesszék alternatívája: fiktív magánlevelek
A következőkben amellett érvelek, hogy a tanulók által írt fiktív magánlevelek hasznosak lehetnek a történelemórákon. A digitális munkarend egyik legnagyobb kérdése az volt, hogy – a helyzethez képest – hogyan
A Képes krónika újragondolva – Az idő kereke
Az idő kereke címmel új, általános iskolásoknak szóló történelmi képeskönyvet mutatott be a Kálvin Kiadó és a Református Tananyagtár. A könyv kivitelezésében és a szöveges tartalomban is egy színes válogatás, amely
A negyedik tanévünk – az Oktatás rovat összegzése és felhívása
Az Oktatás rovat 2017/2018-as tanév kezdetén indult el az Újkor.hu – A velünk élő történelem portálon. Az elmúlt négy év alatt rengeteg cikkünk jelent meg, de most – akárcsak az előző