történelemtankönyv
„Arról, hogy melyik tankönyv jó, majd a tanárok és a diákok fognak dönteni.” – Elstartol a kattan.hu
A Magyar Katolikus Püspöki Konferencia három éve középiskolai történelem-tananyag fejlesztésébe kezdett, melynek eredményeképpen egy új tankönyvsorozat válik használhatóvá minden hazai oktatási intézményben. A tanulók tankönyvei már meg is érkeztek az
Hová tűntek a római rabszolgák? – Az ókori Róma témaköre általános iskolai tankönyvekben
Császárok, gladiátorok, rabszolgák, istenek, Colosseum, legiók és hasonlók jutnak eszünkbe először, ha az ókori Rómára gondolunk. Hogyan formálódik ki ez a kép egy olyan ötödikes fejében, akit a 21. század
„Világos értékrenddel” – Ősszel új középiskolai történelem tankönyvvel bővül a kínálat
A Katolikus Pedagógiai Intézet nemrégiben középiskolai történelemtananyag fejlesztésébe kezdett, melynek eredményeképpen egy új tankönyvsorozat válik használhatóvá minden hazai oktatási intézményben. A tankönyv megfelel a jogszabályokban, tehát a 2020-as Nemzeti Alaptantervben és
Történelemtankönyvek és tudatformálás – Unger Mátyásra emlékezve
Az 1921. január 30-án született Unger Mátyás nevét 1990 és 2011 között a Pro Renovanda Cultura Hungariae „Unger Mátyás Szakalapítvány” őrizte, ahova gyakorló történelemtanárok és módszertanosok nyújthatták be pályázatukat. Tankönyvein
Áltények árnyékában – A Történelemtanárok Egyletének 30. éves konferenciája
2020. október 10-én, immáron 30. alkalommal került megrendezésre a Történelemtanárok Egylete által a Történelemtanárok Országos Konferenciája. Idén egyrészt az emlékezetpolitika, az áltörténelem és a történelemtanítás közötti kapcsolatról értekeztek az előadók,
Mit tanít(s)unk az iszlámról?
„Globális faluként” aposztrofált világunkban a különféle identitású egyének folyamatos érintkezése megkerülhetetlenül a mindennapok részévé vált. A globalizáció nem visszafordítható, sőt egyre inkább utat tör magának. Éppen ezért fontos, hogy a
Történelem angol nyelven?
Angol nyelven történelmet tanítani: ez egyáltalán nem magától értetődő Magyarországon. Az iskolákban túlnyomóan magyar többségű osztályokat találunk, hiszen alapvetően homogén társadalmi és nyelvi közegről beszélhetünk. A jelenség – bár kevés
“A középiskolai tankönyveknek is van ősgesztája” – interjú Illik Péterrel
Illik Péterrel beszélgettünk nemsokára megjelenő két új könyvéről; arról, hogy a kora újkorról alkotott képünk miként határozza meg jelenünk értelmezését. Másik művében a történész az elmúlt huszonöt év tankönyveit vette
Új színfolt a palettán
Az utóbbi időben több alkalommal került fókuszba a történelemtanítás helyzete, a taneszközök fejlesztésének kérdése, illetve a jogi szabályozás változása. Kevés olyan fórum akad azonban, ahol ezeket a kérdéseket az érintettek,
Párbeszédek és szakmák a végtelenben találkoznak
Aki valaha foglalkozott történelemmel, szükségszerűen felteszi magának az alapvető kérdést, hogy mi a célja a tevékenységének. Az is magától értetődő, hogy valamennyi történelem kapcsán létrejövő produktum (és annak alkotója) meg