általános iskola
Bandázó ókori hősök – Zeusz és Caesar bandája
Abban alighanem nagy egyetértés van a tanárok közt, hogy nehéz a diákoknak nyomtatott szövegekkel eladni bármiféle témát. Frank Schwieger megkísérelte a mai fiatalság szóhasználatát felhasználva megírni az ókori mitológia hőseinek
Az IWitness online digitális oktatási platform
Az IWitness ismertetése annak az előző tanévben elindított sorozatnak a része, amelyben a Zachor Alapítvány, illetve a vele partnerségben működő Dél-Kaliforniai Egyetem (USC) Soá Alapítvány oktatási tevékenységét mutatja be. A magyarországi
A történelemtanítás digitális bibliográfiája
A történelemtanítás digitális bibliográfiája az Újkor.hu égisze alatt készülő legújabb segédlet, amely a leendő és a gyakorló történelemtanárokat egyaránt célozza. (Korábban publikáltuk az Érettségi feladatok és megoldások gyűjteménye, valamint a Gyakorlatok
RendszerváltásOK mai szemmel – 30 éves a TTE
2019. október 5-én került megrendezésre RendszerváltásOK címmel a Történelemtanárok Egyletének 29. országos konferenciája, amelynek a hagyományokhoz híven a helyszínt a Nemzeti Múzeum mellett található Kossuth Klub biztosította. A rendezvény –
A történelemtanítás lehetőségeiről – Knausz Imre: A múlt kútjának tükre
A történelemtanítás kapcsán gyakran megfogalmazódnak kérdések a rendelkezésre álló rövid időtartamra, illetve a tananyag mennyiségre vonatkozóan. Ebből adódóan a történelemtanároknak – versenyt futva az idővel – döntéseket kell hozniuk, amelyek
Amikor behalt az Árpád-ház – 25 szelfi az Árpád-korból
Amikor maga Aquinói Szent Tamás gyanúsítja meg az egyik népszerű közösségi oldal kommentáradatában Boldog Özsébet azzal, hogy kamuprofilt működtet, vagy amikor III. Ince dühében felkiált, hogy mégiscsak a terembulláját ennek
Éld át, és megérted! – Dráma és játék történelemórán a History Hack-kel
Mielőtt rátérnénk a History Hack bemutatására, képzeljünk el egy történelemórát kívül-belül! Kívül a tanár áll az osztály előtt, és beszél. Valószínűleg ez az alapfelállás. Mi játszódik le belül, a diákok
Gamifikáció az összefüggő tanítási gyakorlaton
Kezdjük a legelején: mi az a gamifikáció? Röviden és egyszerűen, a gamifikáció, tehát a játékosítás, egy olyan módszer, amely során játékos elemeket alkalmazunk a tanórán. Ez nem azt jelenti, hogy
A gamification és a tanulói portfólió lehetőségei
A történelemtanár legnagyobb barátja az esetek többségében mindig a saját hangja. Fegyvere a tankönyv, pajzsa az atlasz, csapdája pedig a tábla elé kirakott térkép, amihez a diák örülhet, ha nem
A második tanévünk – az Oktatás rovat felhívása
A 2017/2018-as tanév kezdetén indult el az Újkor.hu – A velünk élő történelem Oktatás rovata, és akárcsak az előző évben, idén is összefoglaljuk, milyen tartalmakat kínáltunk az Olvasóknak. Természetesen ismét