általános iskola
Új megoldások a XXI. századi köznevelésben – A Digitális Tanári első konferenciája
Új megoldások a XXI. századi köznevelésben címmel került megrendezésre 2019. június 6-án a Digitális Tanári első konferenciája a Pázmány Péter Katolikus Egyetem támogatásával. A rendezvényen különböző egyetemekről érkezett tanárszakos hallgatók
Applikációk, LEGO-kockák és papírnyuszik a történelemórán – Történelemtanárok szakmai napja Aszódon
Az Aszódi Evangélikus Petőfi Gimnázium, Általános Iskola és Kollégium dísztermében idén már hatodik alkalommal került megrendezésre az evangélikus iskolák történelemtanárainak szakmai napja. A rendezvény az 1848/49-es forradalom és szabadságharc eseményeit,
Kifordítom, befordítom, mégis bunda a bunda – Az Élő Történelem a múzeumokban
Több mint hat éve foglalkozom intenzíven a múzeumi munkám mindennapi részeként – ahogy ma nevezzük – az Élő Történelem fejlesztésével, kidolgozásával. Amikor felkérést kaptam, hogy írjak egy összefoglalót a témáról,
Változatlan elhivatottság, modernizálódó történelemtanítás – Beszámoló az MTT Tanári Tagozatának konferenciájáról
Megélénkül a történelemtanítás körüli diskurzus, hiszen a Magyar Történelmi Társulat (MTT) 2017. november 18-án „felélesztette” a szervezet Tanári Tagozatát. Csukovits Enikő, az MTT főtitkára a Tagozat Mentés másként: Történelemtanítás a
Finn történelemtanítás alulnézetből – Interjú egy finnországi magyar diákkal
Finnország gyakran előkerül a hazai nyilvánosságban, ha az oktatási rendszerről van szó, és általában pozitív példaként. A különféle nemzetközi felmérések eredményei és az ottani oktatási környezet sajátosságai jól ismertek idehaza
Történelemversenyek a 2018/2019-es tanévben
Idén is számos színvonalas, kreatív, egyéni- és csapatversenyek közül válogathatnak az általános- és középiskolás tanárok és tehetséges diákjaik. A cikkben a 2018/2019-es tanévre meghirdetett versenyeket ajánljuk az olvasók figyelmébe. Természetesen
Új alapokon: a történelem tantárgy a nemzeti alaptanterv tervezetében
A Nemzeti alaptanterv a magyar közoktatás egyik legfontosabb dokumentuma. Mivel az iskolarendszerrel mindenkinek van tapasztalata és kapcsolata (diákként, szülőként, pedagógusként), érthető az a nagy érdeklődés, ami az alaptanterv reformját övezi.
Az első tanévünk – az Oktatás rovat felhívása
A 2017/2018-as tanév kezdetén új rovattal bővült az Újkor.hu – A velünk élő történelem portál, illő tehát, hogy az akadémiai év végén számot adjunk teljesítményünkről, egyúttal ösztönözzünk mindenkit, hogy írásaival
1848–49-re emlékezve – Séta a Fiumei Úti Sírkert Nemzeti Emlékhelyen
A történelemórák szereplői gyakran mint nehezen megjegyezhető nevek, vagy éppen mint megfoghatatlan, mitizált alakok jelennek meg a köztudatban. Ráadásul sok esetben életüknek csak egy kiválasztott, valamilyen fontos esemény kapcsán felértékelődött
Többes számban – Interaktív országjáró kiállítás az első világháborúról iskolásoknak
A dualizmus kori Magyarország a millenniumi optimizmussal és lendülettel vágott neki a 20. századnak. A kezdetben lelkesedéssel fogadott világháború hamarosan a gazdasági–társadalmi potenciált próbára tevő állóháborúvá vált, majd a demoralizáló