középiskola
Éld át, és megérted! – Dráma és játék történelemórán a History Hack-kel
Mielőtt rátérnénk a History Hack bemutatására, képzeljünk el egy történelemórát kívül-belül! Kívül a tanár áll az osztály előtt, és beszél. Valószínűleg ez az alapfelállás. Mi játszódik le belül, a diákok
Az online vizsgáztatás lehetősége a történelemérettségin – 2. rész
Az online érettségiről szóló dolgozat első részében bemutattam, hogy milyen lehetőségei és korlátai vannak ennek a vizsgatípusnak, illetve hogy mi a tesztelő diákok véleménye a fejlesztésről. Az alábbiakban ismertetem az
Az online vizsgáztatás lehetősége a történelemérettségin – 1. rész
Az alábbi írásban azt vizsgálom, milyen lehetőségei és korlátai vannak az online érettségi vizsgának történelemből. Elsőként bemutatom ennek az alternatív mérési-értékelési módszernek a koncepcióját, a mérőeszközt, a mérés módszertanát, de
A gamification és a tanulói portfólió lehetőségei
A történelemtanár legnagyobb barátja az esetek többségében mindig a saját hangja. Fegyvere a tankönyv, pajzsa az atlasz, csapdája pedig a tábla elé kirakott térkép, amihez a diák örülhet, ha nem
A második tanévünk – az Oktatás rovat felhívása
A 2017/2018-as tanév kezdetén indult el az Újkor.hu – A velünk élő történelem Oktatás rovata, és akárcsak az előző évben, idén is összefoglaljuk, milyen tartalmakat kínáltunk az Olvasóknak. Természetesen ismét
Új megoldások a XXI. századi köznevelésben – A Digitális Tanári első konferenciája
Új megoldások a XXI. századi köznevelésben címmel került megrendezésre 2019. június 6-án a Digitális Tanári első konferenciája a Pázmány Péter Katolikus Egyetem támogatásával. A rendezvényen különböző egyetemekről érkezett tanárszakos hallgatók
Applikációk, LEGO-kockák és papírnyuszik a történelemórán – Történelemtanárok szakmai napja Aszódon
Az Aszódi Evangélikus Petőfi Gimnázium, Általános Iskola és Kollégium dísztermében idén már hatodik alkalommal került megrendezésre az evangélikus iskolák történelemtanárainak szakmai napja. A rendezvény az 1848/49-es forradalom és szabadságharc eseményeit,
Kifordítom, befordítom, mégis bunda a bunda – Az Élő Történelem a múzeumokban
Több mint hat éve foglalkozom intenzíven a múzeumi munkám mindennapi részeként – ahogy ma nevezzük – az Élő Történelem fejlesztésével, kidolgozásával. Amikor felkérést kaptam, hogy írjak egy összefoglalót a témáról,
„Szüretre itthon leszünk” – Egy iskolai projekt a magyarországi németek kitelepítéséről
2012 óta minden év január 19-én emlékezünk meg a magyarországi németek kitelepítéséről. Ehhez kapcsolódik az a most bemutatott projekt, amely 2018. őszén valósult meg az Aszódi Evangélikus Petőfi Gimnáziumban.
Időcsapda – A történelemtanítás kihívásai a szakgimnáziumokban
Szakgimnázium, pár méterre Budapest egyik legforgalmasabb főútjától. Itt gépészetet, informatikát és ügyviteli ismereteket tanulnak a diákok. 10 évvel ezelőtt ezen a helyen, a Rákos-patak partjától nem messze ért az a