Facebook Instagram Google+
Ujkor.hu
  • Beszámoló
  • Aktuális
  • Lapozó
  • Magyar történelem
  • Világtörténelem
  • Portré
  • Oktatás
  • Mozgókép

általános iskolai oktatás

Lásd a láthatatlant! – A Pazirik és a történelmi rekonstrukciók

A Pazirik mára egyet jelent a történelmi emlékek minőségi rekonstrukciójával, amiről bárki meggyőződhet az interneten vagy a kiállítóterekben. A végeredmény mindig alapos és látványos, de az alkotókról és az alkotás
Fekete Bálint 2021-02-192021-02-19 Fekete Bálint Mozgókép, Oktatás

Történelemtanítás a digitális térben II. – Egy megismételt felmérés körvonalazódó tanulságai

Az újabb, részleges digitális átállás kevésbé érte váratlanul és felkészületlenül a pedagógusokat, mint tavasszal. Mivel korábban nem volt hasonlóra példa, tavasszal megkérdeztük a pedagógusokat, mire is van szükségük az online
Fekete Bálint 2020-11-252020-11-26 Fekete Bálint Oktatás

Adattár a történelem tanításához

A közoktatást szabályozó, 2020-ban megújult Nemzeti alaptanterv és az ezt részletező kerettantervek több változást hoztak. (A jogszabályok tartalmáról és fogadtatásáról például itt, itt, itt, itt, itt, itt és itt írtunk.) A történelemtanítást több tartalmi
Újkor.hu 2020-11-08 Újkor.hu Oktatás

A közönséges fagyal közösségépítő szerepe – betekintés a Kuny Domokos Múzeum életébe

A Tatán található Kuny Domokos Múzeum kiemelkedő példája a munkának, a közösségépítésnek és a történelmi tradíció tiszteletben tartásának. Az intézmény 1954-től működik a várban, megyei múzeum is egyben, emiatt a
Csák Krisztina Csilla 2020-09-052020-09-05 Csák Krisztina Csilla Beszámoló

Oktatólapok – A Magyar Nemzeti Levéltár oktatási segédanyagai

A Magyar Nemzeti Levéltár jelentős újításokkal készült a 2020/2021-es tanévre: vonzó felületen, a korábbi anyagokat integrálva, új tartalmakkal kibővítve kínálja a diákok és a pedagógusok számára az Oktatólapok nevű, bárki
Csonka Laura – Fekete Bálint 2020-09-022020-10-11 Csonka Laura – Fekete Bálint Oktatás

Talentumok és motiváció – avagy jó gyakorlat egy katolikus szakgimnáziumban

Projektpedagógia, kooperatív munka, gamifikáció, játék és tanulás, motiváció. Nekünk, gyakorló pedagógusoknak mind-mind ismerős fogalom, talán már kicsit túl sokat is emlegetjük őket. Nem azt szeretném bizonyítani, hogy kell-e ezeket ismerni
Hordós Andrea 2020-08-05 Hordós Andrea Oktatás

Színezd újra! – Fénnyel írt történelemóra

A fényképek történelemórai felhasználása értelemszerűen forrásértékük miatt a mindennapi oktatási gyakorlat szerves részét képezi általános és középiskolában egyaránt. A felsőbb évfolyamokon egyre inkább fontossá válnak, mint információhordozók, vagyis fontos követelményként
Maróti Zsolt Viktor 2020-05-282020-11-27 Maróti Zsolt Viktor Oktatás

Történelemtanítás a digitális térben – Egy igényfelmérés halovány tanulságai

A történelemtanítás alighanem meg fog változni a digitális munkarendre való átállás következményeként. Nem túl merész azt állítani, hogy a pedagógustársadalom nagy részét – sajnos – mind technikailag, mind módszertanilag készületlenül
Fekete Bálint 2020-05-212020-11-21 Fekete Bálint Oktatás

Új térképek a történelem tanulmányozásához

Az általános és középiskolai történelemoktatásban kiemelt szerepet kapnak a térképek, mint ahogy a diákok legnagyobb megmérettetésein (érettségi, tanulmányi versenyek) általában a történelematlasz jelenti a legfontosabb segédeszközt. Bizonyos témaköröknél jelentősen növelheti
Maróti Zsolt Viktor 2020-05-012020-05-09 Maróti Zsolt Viktor Oktatás

Szöveges források a történelem tanításához

Történelemoktatásunkban nagy szerep jut a szöveges források értelmezésének: tankönyvekben, feladatlapokban és vizsgákon is találkoznak velük a diákok. A tantárgy jellegéből fakadóan e forrástípus mindig része lesz az oktatásnak, hiszen az írott
Fekete Bálint 2020-04-012020-11-14 Fekete Bálint Oktatás
Programok
<< 2021 feb >>
hkscpsv
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
1 2 3 4 5 6 7

Támogasson minket!

Újkor.hu

Legolvasottabb
  • Érettségi feladatok és megoldások gyűjteménye történelemből (2005–2016) Érettségi feladatok és megoldások gyűjteménye történelemből (2005–2016)
  • A 20. század legnagyobb tömeggyilkosa: a spanyolnátha A 20. század legnagyobb tömeggyilkosa: a spanyolnátha
  • „Felboncoltam őket… igen, tényleg egészségesek voltak.” – Josef Mengele áltudományos kísérletei Auschwitzban „Felboncoltam őket… igen, tényleg egészségesek voltak.” – Josef Mengele áltudományos kísérletei Auschwitzban
  • Háromszáz kerek történelmi évforduló 2021-ben Háromszáz kerek történelmi évforduló 2021-ben
  • Lásd a láthatatlant! – A Pazirik és a történelmi rekonstrukciók Lásd a láthatatlant! – A Pazirik és a történelmi rekonstrukciók
  • Hunyadi János hosszú hadjárata és a kísérleti régészet útjai Hunyadi János hosszú hadjárata és a kísérleti régészet útjai
Oktatási segédanyagok
  • Népszerű
  • Friss
  • Címkefelhő
Támogatók
Nemzeti Együttműködési Alap
Miniszterelnökség
Emberi Erőforrás Támogatáskezelő
Nemzeti Kulturális Alap
Partnereink
Nemzeti Emlékezet Bizottsága
MTA-PPKE Fraknói Vilmos Kutatócsoport
ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnázium
I. Tóth Zoltán Kör
DE Történelmi Intézet
Újkor.hu
  • Impresszum
  • Rólunk
  • Szerzőknek
  • Honlapszabályzat
  • Hirdetőknek
  • Támogasson minket!

Weboldal készítés és keresőoptimalizálás : TrendLine Solutions

Design: Samtow design