játékosítás
Indiana Jones az Afrika Korps ellen – a Call of Duty 2 videojátékról történész szemmel
Az egyik legismertebb videojáték sorozat a Call of Duty, még talán azok is hallottak róla, akiket egyáltalán nem érdekelnek a videojátékok. Kezdetekben a játék a második világháborúba kalauzolta el a
Digitális szeppuku avagy szomorú legyen a szamuráj, ha az Y-generáció kezében Japán sorsa? | A Shogun: Total War, és a Total War: Shogun 2 történész szemmel
Nem példa nélküli a videójáték kritika történészek tollából, történelmi témájú videójátékokról. A videójátékok nyújtotta képzelet és a hazai történeti gondolkodás metszete – akárcsak a Történelmi Animációs Egyesület és a Digitális
„A falevelek lehullottak…” – Egy hetedikes osztály és az az első világháború esete
Jelen írásomban saját jó gyakorlatom példáján arra próbálok választ adni, hogy egy hetedikes osztály diákjainak miként tudunk a tanórai és tanórán kívüli tevékenységek összehangolásával motiváló, hasznos, a tanulást valóban támogató
Egy „játék” a háborúról – a This War of Mine-ról történész szemmel
2014-et írunk, mikor is a lengyel 11bit Studios kiadta az eddigi legfajsúlyosabb játékát, a „This War of Mine-t”. A stúdió munkásságát a lengyel kormány 2022. június 28-án ingyenessé tette az
Hadijátszás és komoly játékok 2021
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar (NKE HHK) Hadtörténelmi, Filozófiai és Kultúrtörténeti Tanszéke 2021. október 5-én rendezte meg a Hadijátszás és komoly játékok című konferenciáját, amelynek a Zrínyi
A negyedik tanévünk – az Oktatás rovat összegzése és felhívása
Az Oktatás rovat 2017/2018-as tanév kezdetén indult el az Újkor.hu – A velünk élő történelem portálon. Az elmúlt négy év alatt rengeteg cikkünk jelent meg, de most – akárcsak az előző
Történelemtanítás hátrányos helyzetű tanulókkal
Az ország északi régiójában, egy hátrányos helyzetben lévő térségben járunk, a belvárostól nem messze egy festői környezetben elterülő általános iskolában. Tíz évvel ezelőtt intézményünkbe integráltak egy kisebbségi, túlnyomóan roma származású
Applikációk történelemórán: a LearningApps
A LearningApps (vagy röviden Tankockák) az egyik legnépszerűbb alkalmazás, amelyet eddig nem mutattunk be az Újkor.hu-n, bár a történelemtanárok is kifejezetten kedvelik. (A Kahoot, a Quizizz, a Playfactile és a
Komoly játékok és hadijátékok alkalmazási tapasztalatai a felsőoktatásban
A hadijátékok alkalmazása a katonai képzésben régi hagyományokkal rendelkezik. A publikáció az NKE-n az elmúlt néhány félévben bevezetett, hadtörténeti és wargame kutatásokra épülő új eljárások, a játék alapú tanulás/oktatás tapasztalatainak
A múlt újrajátszása és a jelen megváltoztatása – Az Előzd meg Trianont! társasjátékkal
„Előzd meg Trianont!” Ez a mondat bizonyára sokakban mély érzéseket kavar fel, és újra felvet bizonyos sokszor feltett kérdéseket. Meg lehetett volna akadályozni az Osztrák–Magyar Monarchia feldarabolását? Meg lehetett volna