A bemutatott tankönyvek a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia és a Katolikus Pedagógiai Intézet megbízásából készültek el a 2020-as Nemzeti Alaptanterv előrírásai szerint. Ezek a tankönyvek azonban a jogszabályi előírásokon felül más célt is megvalósítanak, mivel az alkotók egy keresztény értékrendű tankönyv készítését vállalták. Utóbbi nem azt jelenti, hogy elfogult, épp ellenkezőleg: minden irányba toleráns és nyitott.
“Ez egy vállaltan katolikus tankönyv, és mindenhol törekedtünk a katolikus tanítás szerepeltetésére is, érzékeltetve, hogy az egyház élő, nem egy avítt szervezet a maga 2000 évével, hanem rugalmas és megújuló. Igyekeztünk közel hozni a múltat a jelenhez, és a nehéz kérdésekben soha nem ex cathedra megfogalmazásokat használni, hanem megpróbáltuk több irányból megközelíteni a történelmi helyzetet és a diákoknak adott forrásokon, feladatokon keresztül lehetőséget adni a szabad véleményalkotásra.”
A tanárok akkor tudják igazán hatékonyan végezni a munkájukat és motiválni a diákokat, ha érzik a tananyag feldolgozásához nyújtott segítséget. Ez volt a cél a digitális felület létrehozásával, amely kiválóan egészíti ki a tankönyvet. Itt nemcsak a feldolgozási módszereket kínálják, hanem valamennyi feladat megoldását, digitális feladatokat, valamint izgalmas és érdekes kiegészítő anyagokat a tanóra színesítésére. Sőt, készültek témazárók és kompetenciamérések is.
Kovács Örs arra a kérdésre, hogy miben más ez az új tankönyvcsalád, korábbi interjúnkban így fogalmazott: “Nem szeretnénk összevetni a tankönyvünket az állami kiadványokkal. Egészen egyszerűen ez nem a mi dolgunk. Nem feltétlenül arról van ugyanis szó, hogy melyik kiadvány jobb vagy rosszabb a másiknál. Arról, hogy melyik tankönyv jó, majd a tanárok és a diákok fognak dönteni. Ez a tankönyv annyiban biztos más, hogy szemléletében meghatározza a katolikus, keresztény értékszemlélet, így az egyháztörténeti témák hangsúlyosabban megjelennek benne.”
Az igényes kivitelű tankönyv nemcsak a katolikus, illetve egyházi iskolákban, hanem országszerte bárhol rendelhető és használható.
Szerencsésnek érezheti magát az a történelemtanár, akinek van arra lehetősége, hogy levéltárpedagógiai foglalkozásokat vegyen igénybe. Ha ehhez még lelkes és érdeklődő tanulók is társulnak, akkor különösen. Miért tartom fontosnak, hogy […]
Nemzeti Örökség Intézete (NÖRI) Sorsfordítók címmel nemrég olyan rövid, pár perces animációs kisfilmeket mutatott be, melyeket azok főszereplői kötnek össze: valamennyien bátran, másokért vagy hazájuk védelme érdekében cselekedtek. Miként értelmezik […]
A Power Point prezentáció használatáról a hazai történelemtanításban Kékesi Szabolcs írt először 2005-ben, az újdonság iránti, szinte még töretlen lelkesedéssel.[1] Lutter Andrásné Hegedűs Ildikó, illetve Békés Anna már összetettebben látták […]
Dr. Seuss az egyik legnagyobb hatású szerző a tengeren túli gyermekirodalomban. Könyvei igen népszerűek az angolszász országokban, de világszerte is. Azonban ritkán tekintenek írásaira úgy, hogy azok politikai, társadalmi üzeneteket […]
Kevés szaktudományi disszertációt olvasunk mindennapi könyvespolcunkról. Pedig a tanulságok közreadva, elérhetően, dokumentálva és „megérvelve” – csak éppenséggel a „rákeresés” eleganciája nem fér bele köznapi érdeklődésünkbe. Pedig jó példáját találtam, hogyan […]