középiskola
A szabadság gyermekei – A VII. Regionális Honismereti és Helytörténeti Tanári Műhely
2023. március 31-én A szabadság gyermekei címmel immár hetedik alkalommal rendezték meg Szegeden a nagy hagyományokkal bíró Regionális Honismereti – Helytörténeti Tanári Műhelyt a Csongrád Megyei Honismereti Egyesület és a
“közel hozni a múltat a jelenhez” – Bemutatták a Szent Imre Kiadó történelem tankönyveit
2022. december 12-én a budapesti D50 Kulturális Központban mutatták be a Szent Imre-tankönyvcsalád 9–12. osztály számára írt történelem tankönyveit. Korábban az Újkor.hu portál is beszámolt a két jelenleg középiskolákban választható
Történelemesszék alternatívája: fiktív magánlevelek
A következőkben amellett érvelek, hogy a tanulók által írt fiktív magánlevelek hasznosak lehetnek a történelemórákon. A digitális munkarend egyik legnagyobb kérdése az volt, hogy – a helyzethez képest – hogyan
A negyedik tanévünk – az Oktatás rovat összegzése és felhívása
Az Oktatás rovat 2017/2018-as tanév kezdetén indult el az Újkor.hu – A velünk élő történelem portálon. Az elmúlt négy év alatt rengeteg cikkünk jelent meg, de most – akárcsak az előző
Nyolcadik születésnapjára megújult a Tényleg!?
2013 áprilisában kezdte meg működését a Történelemtanárok Egylete által indított honlap, a Tényleg!?, amely azt a feladatot vállalta magára, hogy felveszi a küzdelmet a történelmi tévhitekkel.
Történelemtanítás hátrányos helyzetű tanulókkal
Az ország északi régiójában, egy hátrányos helyzetben lévő térségben járunk, a belvárostól nem messze egy festői környezetben elterülő általános iskolában. Tíz évvel ezelőtt intézményünkbe integráltak egy kisebbségi, túlnyomóan roma származású
Lásd a láthatatlant! – A Pazirik és a történelmi rekonstrukciók
A Pazirik mára egyet jelent a történelmi emlékek minőségi rekonstrukciójával, amiről bárki meggyőződhet az interneten vagy a kiállítóterekben. A végeredmény mindig alapos és látványos, de az alkotókról és az alkotás
Széljegyzetek egy megelevenített csatához
A pozsonyi csata kétségkívül uralja a nyilvánosság történelemmel foglalkozó részét, számos jobbító szándékú vagy vitriolos kritika, illetve támogató vélemény jelent meg különféle sajtó- és közösségimédia-felületeken. Le kell szögezni, nem kívánunk
Történelemtanítás a digitális térben II. – Egy megismételt felmérés körvonalazódó tanulságai
Az újabb, részleges digitális átállás kevésbé érte váratlanul és felkészületlenül a pedagógusokat, mint tavasszal. Mivel korábban nem volt hasonlóra példa, tavasszal megkérdeztük a pedagógusokat, mire is van szükségük az online
Adattár a történelem tanításához
A közoktatást szabályozó, 2020-ban megújult Nemzeti alaptanterv és az ezt részletező kerettantervek több változást hoztak. (A jogszabályok tartalmáról és fogadtatásáról például itt, itt, itt, itt, itt, itt és itt írtunk.) A történelemtanítást több tartalmi