történelemtanítás
A szabadság gyermekei – A VII. Regionális Honismereti és Helytörténeti Tanári Műhely
2023. március 31-én A szabadság gyermekei címmel immár hetedik alkalommal rendezték meg Szegeden a nagy hagyományokkal bíró Regionális Honismereti – Helytörténeti Tanári Műhelyt a Csongrád Megyei Honismereti Egyesület és a
Föld, ember, törvény – búcsú Dr. Tolnay Gábortól
In memoriam Dr. Tolnay Gábortól, Mezőtúr (2010) és Öcsöd (2006) díszpolgárától, a jeles agrártörténésztől, a történelemtudományok kandidátusától, a MTA tagjától, középiskolai magyar–történelem tanártól, politológustól, könyvtárostól, múzeumigazgatótól búcsúzunk, aki az újesztendő
Nem mind arany, ami fénylik – A Power Point használatáról a történelemórán
A Power Point prezentáció használatáról a hazai történelemtanításban Kékesi Szabolcs írt először 2005-ben, az újdonság iránti, szinte még töretlen lelkesedéssel. Lutter Andrásné Hegedűs Ildikó, illetve Békés Anna már összetettebben látták
Magyarország a kora újkorban – témafeldolgozás hatodik évfolyamon
Írásom célja egyrészt az, hogy a Magyarország a kora újkorban téma kapcsán megmutassam tanítványaim kreativitását, másrészt pedig az, hogy az ismertetett példák alapján inspiráljam a kollégákat: bátran lépjünk ki a
“közel hozni a múltat a jelenhez” – Bemutatták a Szent Imre Kiadó történelem tankönyveit
2022. december 12-én a budapesti D50 Kulturális Központban mutatták be a Szent Imre-tankönyvcsalád 9–12. osztály számára írt történelem tankönyveit. Korábban az Újkor.hu portál is beszámolt a két jelenleg középiskolákban választható
„Paradigmaváltásra van szükség” – Konferencia és műhely a Kádár-korszak és a rendszerváltás történelmi fogalmainak tanításáról
2022. október 1-jén Budapesten, a Nemzeti Emlékezet Bizottságának épületében került sor a Magyar Történelmi Társulat Tanári Tagozata, a Nemzeti Emlékezet Bizottsága (NEB), valamint a Rendszerváltás Történetét Kutató Intézet és Levéltár
Kockás ing vagy optimizmus – A TheHistoryGeek interjúja Maróti Zsolt Viktorral
Történelmi időket élünk, akár a hazai, akár a nemzetközi eseményekre tekintünk. Idén januárban a pedagógusok figyelmeztető sztrájkot szerveztek. Ezután a februárban kitört orosz–ukrán háború mellett a hazai közbeszéd fontos tárgyát
„Trianont nem elég érezni, érteni is kell.” – Trianon-kislexikon diákoknak
Tanítványaimban – idestova húsz éve – próbálom a Kárpát-medencei szemléletet erősíteni, s ezzel tudatosítani bennük, hogy Nagy-Magyarország ugyan már nem létezik, de az anyanyelv, a történelem és a kultúra mind
Demokráciajáték „törvényalkotó” diákokkal – egy évtizede játszanak a tizenévesek
Játszva tanul az ember – tartja a mondás. Bizonyára ezt az elvet vallotta az Országgyűlés Hivatala is, amikor tíz évvel ezelőtt – 2012 márciusában – útjára indította Demokráciajáték nevű rendezvénysorozatát,
Hidak a múltból a jövőbe – A nemzeti összetartozás napja – egy június 4-i faliújság margójára
Itt következő írásomban egy 2021 május-júniusában a nemzeti összetartozás napja alkalmából elkészített hagyományos, tehát nem online faliújság elkészítésének elméleti megfontolásait, menetét, végeredményét és tanulságait fogom bemutatni. Remélem, hogy az itt