Kreatív Történelem – országos középiskolai tanulmányi verseny a Horthy-korszakról
A Pécsi Tudományegyetem háromfordulós kreatív történelmversenyt hirdet négyfős középiskolai csapatok részére. A legújabb kutatási eredményekre építő kreatív feladatok életközelivé és érthetővé teszik a korszak eseményeit, egyúttal segítik azok átfogó megismerését és az érettségire való felkészülést is.
A 2018/2019-es tanévben a Horthy-korszak kerül a középpontba. A vesztes háború következtében Magyarország egy európai hatalom részállamából kisállammá vált. Ahogy az 1920-as években kialakuló politikai rendszert, úgy a mindennapi élet számos területét is a háborús összeomlást követő forradalmak és a trianoni békediktátum határozta meg. Miként változott az életmód, a kultúra, a társadalmi viszonyok és a politikai struktúra? Hogyan alakultak a trianoni Magyarország lehetőségei a nemzetközi porondon? Mindezek a kérdések hangsúlyos részét képezik a középiskolai történelemoktatásnak és összetett válaszokat igényelnek. A történelemverseny célja nem csupán a konszolidáció és a válságok váltakozásában formálódó korszak megismerése, hanem megértése, a cselekvőképes tudás és a kritikai gondolkodás fejlesztése.
Nevezni 2018. október 26-ig lehet.
Az első forduló megoldásait 2018. november 26-ig kell elkészíteni.
Feladatok és jelentkezés a www.kreativtortenelem.hu oldalon.
A verseny Facebook oldala : www.facebook.com/kreativtortenelem
További történelemversenyekről ide kattintva olvashat.
Ezt olvastad?
További cikkek
Az oktatás szerepe az iszlámban – A Hauza Al-Ilmíjja vallási szeminárium
A Hauza Al-Ilmíjja a vallásos szemináriumok hálózata az iszlám síita ágában. Cikkemben legfőképp a hálózat legidősebb – az iraki Nedzsef városában található – iskolájára fókuszálok, mert ezen iskola főbb jellemzői […]
Középiskolai országos történelmi verseny Szegeden
2024. április 12-13-án zajlott le a Báthory István Középiskola Tanulmányi Verseny döntője Szegeden. A kétfordulós országos történelmi verseny felvezetéseként sor került egy tanároknak és diákoknak szóló szakmai fórumra is. A […]
„Szelíden és szabadon” – hippik a mi szemünkkel – Projekt az általános iskola 8. osztályában
Mint előző projektjeinkben legtöbbször (a projektmódszerről általában, ill. a mi olvasatunkban, valamint a megvalósítás menetéről korábbi cikkeinkben már írtunk, témaválasztásunk (hippik a mi szemünkkel) most is az aktuális tananyaghoz illeszkedett: […]
Előző cikk
A kantábriai barlangok titkai - Altamira felfedezése
„Az Altamira után minden dekadencia, semmit sem találtunk fel.” Ezekkel a szavakkal méltatta Pablo Picasso – a 20. század legikonikusabb festője – a spanyolországi Altamira-barlang festményeit, amik az emberiség történetének […]