jó gyakorlat
Széljegyzetek egy megelevenített csatához
A pozsonyi csata kétségkívül uralja a nyilvánosság történelemmel foglalkozó részét, számos jobbító szándékú vagy vitriolos kritika, illetve támogató vélemény jelent meg különféle sajtó- és közösségimédia-felületeken. Le kell szögezni, nem kívánunk
Komoly játékok és hadijátékok alkalmazási tapasztalatai a felsőoktatásban
A hadijátékok alkalmazása a katonai képzésben régi hagyományokkal rendelkezik. A publikáció az NKE-n az elmúlt néhány félévben bevezetett, hadtörténeti és wargame kutatásokra épülő új eljárások, a játék alapú tanulás/oktatás tapasztalatainak
Huszadik századi mozaikok középiskolásoknak
A Magyarország a 20. században című könyv, a Kronosz Kiadó gondozásában megjelenő Árkádia kiskönyvtár negyedik kötete a történelemtanítás megújítását tűzte ki célul. A szerzők szándéka elsősorban az volt, hogy a hazai
Villa, possessio, oppidum – A helytörténeti ismeretek tanításának lehetőségei történelemórán Szentendre példáján
Szentendre, a Dunakanyar egyik olyan ékköve, amely nemcsak ragyogó turisztikai célpont lehet egy-egy osztálykirándulásnak, hanem arra is lehetőséget ad, hogy a fővároshoz vagy a középkori egyházi és királyi székhelyekhez való
Oktatólapok – A Magyar Nemzeti Levéltár oktatási segédanyagai
A Magyar Nemzeti Levéltár jelentős újításokkal készült a 2020/2021-es tanévre: vonzó felületen, a korábbi anyagokat integrálva, új tartalmakkal kibővítve kínálja a diákok és a pedagógusok számára az Oktatólapok nevű, bárki
Applikációk történelemórán: kvíz a Kahoot-tal
Aki a történelemóráit szeretné feldobni, annak ma már számos (részben) ingyenesek hozzáférhető alkalmazás segíti a munkáját: mi is írtunk itt az Újkor.hu-n ezek egy részéről, például a Quizizz-ről, a Playfactile-ről
Applikációk történelemórán: Játékos kvíz készítése a Playfactile-lel
A 2019-20-as tanév nem hagyományos módon ért véget az általános- és középiskolás korosztály számára. A digitális eszközökkel is megtámogatott távoktatás nem akármilyen kihívás elé állította a diákokat, a szülőket és
Talentumok és motiváció – avagy jó gyakorlat egy katolikus szakgimnáziumban
Projektpedagógia, kooperatív munka, gamifikáció, játék és tanulás, motiváció. Nekünk, gyakorló pedagógusoknak mind-mind ismerős fogalom, talán már kicsit túl sokat is emlegetjük őket. Nem azt szeretném bizonyítani, hogy kell-e ezeket ismerni
Applikációk történelemórán: virtuális játéktábla a Deck.toys segítségével
A 2020 márciusától júniusáig terjedő időszak új kihívás elé állította az ország valamennyi pedagógusát. A tanároknak diákjaiktól távol, legtöbbször otthonról kellett megtartaniuk azokat az foglalkozásokat, amelyeket hagyományosan osztálytermi keretek között
Zsurnalizmus történelemórán – A tanulói cikkek előnyei
A távoktatásra való átállás meglehetősen váratlanul érte a magyar közoktatást, és ez nemcsak az idősebb kollégákat, hanem a fiatal, gyakorló tanárokat is megrázta, nem beszélve arról, hogy a vírus teremtette