jó gyakorlat
Nem mind arany, ami fénylik – A Power Point használatáról a történelemórán
A Power Point prezentáció használatáról a hazai történelemtanításban Kékesi Szabolcs írt először 2005-ben, az újdonság iránti, szinte még töretlen lelkesedéssel. Lutter Andrásné Hegedűs Ildikó, illetve Békés Anna már összetettebben látták
Magyarország a kora újkorban – témafeldolgozás hatodik évfolyamon
Írásom célja egyrészt az, hogy a Magyarország a kora újkorban téma kapcsán megmutassam tanítványaim kreativitását, másrészt pedig az, hogy az ismertetett példák alapján inspiráljam a kollégákat: bátran lépjünk ki a
Kisfilmek és oktatóvideók történelemtanároknak
A Történelemoktatók Szakmai Egyesülete honlapján elérhetővé vált egy tematikus történelmi kisfilm-gyűjtemény. Az oktatóvideók az ókortól egészen a jelenkorig tárgyalnak különféle témákat, s a korszakonkénti csoportosításnak köszönhetően könnyedén eligazodhat az, aki
„A falevelek lehullottak…” – Egy hetedikes osztály és az az első világháború esete
Jelen írásomban saját jó gyakorlatom példáján arra próbálok választ adni, hogy egy hetedikes osztály diákjainak miként tudunk a tanórai és tanórán kívüli tevékenységek összehangolásával motiváló, hasznos, a tanulást valóban támogató
„Trianont nem elég érezni, érteni is kell.” – Trianon-kislexikon diákoknak
Tanítványaimban – idestova húsz éve – próbálom a Kárpát-medencei szemléletet erősíteni, s ezzel tudatosítani bennük, hogy Nagy-Magyarország ugyan már nem létezik, de az anyanyelv, a történelem és a kultúra mind
Hidak a múltból a jövőbe – A nemzeti összetartozás napja – egy június 4-i faliújság margójára
Itt következő írásomban egy 2021 május-júniusában a nemzeti összetartozás napja alkalmából elkészített hagyományos, tehát nem online faliújság elkészítésének elméleti megfontolásait, menetét, végeredményét és tanulságait fogom bemutatni. Remélem, hogy az itt
Felfedeztük Amerikát! – Játékosított témafeldolgozás az Újvilág felfedezéséhez
Játékosított témafeldolgozáshoz az Újvilág felfedezése ideális választás, és ezt az alábbi munkák bizonyítják. A korábban bemutatott megoldásokhoz hasonlóan (itt, itt, vagy akár itt) most is az volt a cél, hogy
Szőttük, fontuk a történelmet – Egy kézműves projekt tapasztalatai
Kézműves projektet működtetni digitális munkarend idején nem egyszerű feladat, de megéri. Erre bizonyíték a Dabasi Táncsics Mihály Gimnáziumban a koronavírus ellenére elindított foglalkozás-sorozat, aminek a megvalósítását egy nemzeti tehetségprogramban meghirdetett
Vissza az Árpád-korba! – Projekt a 6. évfolyamra
A projekt, amit most bemutatunk, 2020 szeptemberében, a távoktatás nehéz hónapjai után született, mivel mindenképpen élményekkel akartuk kezdeni az új tanévet. Erre remek alkalmat kínált a 6. osztály tananyagfelosztása, amelyet
Legyél te is Picasso! – Rajzolás és festés történelemórán
A rajzolás és a festés ritkán kerül elő történelemórákon, bár a legtöbb gyerek szereti ezeket. Ez nemcsak a kisgyermekek, hanem az általános iskolások körében is megfigyelhető. Azt gondolhatnánk, hogy felgyorsult