Feladatlapok az Újkor.hu cikkeihez
A most közölt feladatlapok a történelemtanításban is hangsúlyos szövegértés fejlesztését segítik. Mivel mindegyik az Újkor.hu történelmi témájú cikkeihez kapcsolódik, így a képességfejlesztésen túl az ismeretbővítésnek is szerepe van. Válogatásunkban fontos szempont volt, hogy iskolai, illetve érettségi témákhoz kapcsolódjanak a tartalmak.
Természetesen ezúttal is alapvető volt, hogy a pedagógusok alakíthassák, módosíthassák igényeik szerint a feladatlapokat, így szerkeszthető formában is közöljük őket.
Mint korábbi összeállításainkat – az Érettségi feladatok és megoldások gyűjteménye (2005–2016), az Érettségi feladatok és megoldások történelemből angol nyelven, az Érettségi feladatok és megoldások történelemből német nyelven, a Szöveges források a történelem tanításához, a Mintatételek a szóbeli történelemérettségihez és a Gyakorlatok a történelematlasz használatához, illetve A történelemtanítás digitális bibliográfiája című gyűjteményeket –, úgy a jelenlegit is bővíteni fogjuk, ezért érdemes lesz ellátogatni oldalunkra, illetve a címkék közt az ‘Újkor.hu cikkhez készült feladatlap‘-ot keresni!
A feladatlapok összeállításáért köszönet illeti Herczeg Annamáriát és Lajtai Ádámot!
Feladatlapjaink:
Benda Judit: Kik voltak a cégéres gazemberek? Avagy néhány szó a középkori reklámról című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Tóth Judit: Piac- és vásártartási szokások a középkori Nyugat-Európában című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Rupčić Hajnalka: Régi idők státuszszimbóluma, a cukor című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Galambosi Péter: A várkonyi egyezmény: a korona és kard mondája című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Kanyó Ferenc: IV. Béla, a „második honalapító” című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Szolnoki Nikoletta: Az Oszmán Birodalom felemelkedése és balkáni térnyerése című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Madarász Fanni: A szerencse, a virtus és a hatékonyság embere – Niccoló Machiavelli politikai ideológiájáról című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Virovecz Nándor – Fekete Bálint: „Emberverés, nyúzás-fosztás” – Feljelentési fogalmazvány a 16. századból és annak iskolai használata című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .doc kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Tóth Judit: Rákóczi Ferenc bécsújhelyi fogsága és szökése című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Pintér Tamás: A birodalom öröme vagy bánata? – II. József életútja című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Szekeres Zoltán: „Vigyázó szemetek Párizsra vessétek!” ‒ Batsányi János élete című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Krizsán Bálint: Az utolsó rendi országgyűlés fordulópontjai című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Teleki András: Deák Ferenc húsvéti cikke egykor és ma című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Váradi Katalin: „A régi iskola utolsó európai uralkodója” – 100 éve halt meg Ferenc József című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Maróti Zsolt Viktor: „A nyomorgó Budapest” – Szegények, koldusok, hajléktalanok a századfordulón című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Csutak Zsolt: Lincoln, az amerikai próféta-elnök és az amerikai polgárháború hősei című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Czeferner Dóra: Florence Nightingale és a modern nővéri hivatás kezdetei című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Turbucz Dávid: Horthy Miklós kormányzóvá választása: 1920. március 1. című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Klacsmann Borbála: „Egy szobában tízen laktunk” – Történetek a gettóból című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Klacsmann Borbála: „Már mindent visszafizettünk” – kárpótlás a holokauszt után című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Mitrovits Miklós: „Jalta” történelmi perspektívában című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
Kiss Szandra: Szputnyik-sokk: Amerika válaszreakciója és az űrkorszak kezdete című cikkéhez tartozó feladatlap letölthető innen szerkeszthető .docx kiterjesztésben és innen nyomtatásra kész .pdf kiterjesztésben.
szerkesztő
Ezt olvastad?
További cikkek
Tematikus ismétlő feladatlapok az emelt szintű történelem érettségi felkészítéshez
Az emelt szintű érettségi vizsgára történő felkészítés többféleképpen történhet, de az új ismeretek tanításához képest mindenképpen eltérő módszertani eszközöket igényel. A korábbi érettségi vizsgafeladatokhoz könnyen hozzáférhetünk, illetve nagy számban állnak […]
Se veled, se nélküled? – Miről mondunk le azzal, ha az iskolai okoseszközök korlátozása megvalósul?
Az okoseszközök az életünk részévé váltak. Meggyőződéses tömegközlekedőként magam is szeretem az e-bookolvasómat, a telefonomat, de azért nem mondtam le a hagyományos olvasmányaimról sem: könyv és nyomtatott sajtótermék mindig van […]
Világkörüli útra indul a Kodály-módszer: Két nemzetközi konferencia a kádári Magyarországon
Hatvan évvel ezelőtt két Magyarországon megrendezett nemzetközi konferencia hozott széleskörű elismerést a magyar zeneoktatás számára és indította világkörüli diadalútjára a Kodály-módszert. 1964 nyarán Budapesten tartotta találkozóját az UNESCO két zenei […]
Előző cikk
A bőség kosarából egyaránt senkinek sem jut
A Kedves Olvasó remélhetőleg megbocsátja nekem a híres Petőfi Sándor költemény szállóigévé vált verssorának meglehetősen szabadosan értelmezett átiratát, de indokoltnak tartom a kommunista ideológia meghirdetett céljai és az ehhez képest megvalósult […]